lördag 1 mars 2014

Runstreak day 90

Ännu en tid har passerat, närmare bestämt 10 dagar och mitt runstreak har nått dag 90. Lite smått stolt faktiskt! De sista tio dagarna har bjudit på vår, trailrunning, swimrun och långpass.

Bland annat så åkte jag och lillebror tillbaks till vår födelseort, Åtvidaberg och sprang ett fantastiskt vackert trailpass runt bysjön. Det var helt perfekta förutsättningar med skön vår i luften, blöta leriga stigar och hagar samt trevligt sällskap. Vi fångade en liten film mitt i skogen för att demonstrera hur blött det var....


Marcus och jag har ju även försökt förbättra våra simkunskaper och i torsdags slog vi slag i saken och genomförde vårt första swimrun tillsammans, dock lite modifierat men ändå.. Vi startade med 2000m simning, bytte sedan raskt om till löparkläder och sprang 8km tillsammans runt stångån. Helt ok pass och riktigt skön, uttömmande träning. Fick med ett par sköna bilder också...



 
 
 
 
Mitt 90 dagars runstrek avslutade sedan med ett långpass, där en halvmara 21,1km klarades av på 1:44, vilket ändå får ses som ett godkänt tempo utan vätska eller energi tillskott.. Februari månad bjöd även på två rekord. Först sprang jag milen på 45:35, vilket var nytt rekord på bra länge tror jag, sen visade det sig att årets kortaste månad kämpade ihop 300km..
 
Ta hand om er alla löpare!
Fredrik
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar