lördag 8 mars 2014

Den påkomna känslan av otillräcklighet

Vaknade rätt så tidigt på den lediga dagen och beslutade mig ganska hastigt för att det fick bli idrott innan de andra ruskades liv i. Eftersom både löpning och gymnastik hade stått på programmet tidigare i veckan så föll lotten på simning. I med energi, packa väskan och ner till simhallen. Tyvärr så finns det ju inte någon som helst konkurrens till simhallen i Linköping innan isen har släppt. Hade det funnits det så hade nog deras approach varit lite annan, eller i alla fall hade de blivit tvungna att "uppdatera" sig. Vi kan väl säga att det finns utvecklingspotential..


 I alla fall så började jag skovla mig fram i den större bassängen med tillhörande hopptorn. Fick en egen bana vilket är en simmarlyx som alla som varit i bassäng vet. Det kanske berodde på mitt frustande och väderkvarnsliknande teknik, men ändå..härligt med egen bana. Efter ett tag så kommer ena avdelaren (repet som delar banorna) inglidandes mot mig. En tant i officiell dräkt från medley fräser till om att " - jag tar bort de här banorna nu"! ..tja..vad gör man..kollade in i träningsbassängen, som var full med lag-träning när jag först stolpade in. Nu fanns det som tur var tre banor, där jag hoppade i och fortsatte mitt plaskande.


 Körde de första 1500 m med paddlar. Det är väldigt mycket jobbigare och man får jobba ordentligt med musklerna. Fördelen är att man kommer framåt mycket snabbare. Tanken är att försöka bygga upp både muskelmassa för simning samt ytterligare uthållighet för att orka distanserna i loppen. De sista 500 m körde jag lite högre intensitet i 300 m med 25 - 50 m fullt-ös-simning och 200 "avsim".



 En "rolig" grej när man ligger och tycker att det fungerar hyfsat i bassängen, farten är ok, tekniken är ok och orken är funktionell...då hoppar Anders Holmmertz ner i bassängen. FUCK! då är man inte jättejätteduktig.... Från wikipedia: född 1 december 1968.. har deltagit i fyra olympiska spel: Los Angeles 1984, Seoul 1988, Barcelona 1992 och Atlanta 1996. Holmertz har under sin karriär hunnit med att vinna ett antal både nationella och internationella medaljer. Nationellt har han vunnit 86 SM-guld, 72 av dem individuella. Bland dessa utmärker sig de guld han vann på 400m frisim som erövrades utan avbrott mellan 1984 och 1996.



 tja....jag är ju inte i bassängen för att jag ÄR duktig utan för att BLI duktig...man får väl tänka så... I alla fall...bra pass om morgonen!



//Marcus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar