måndag 10 mars 2014

Runstreak Day 100

Hundra dagar i sträck, är det ens möjligt att kuta 100 dagar i sträck? Om du hade frågat mig för hundra dagar sedan hade jag defintivt sagt nej, men nu säger jag ABSOLUT JA!
Jag ska inte säga att det är de 100 bästa dagarna i mitt liv, det vore att ta i, men det är absolut de 100 bästa träningsdagarna.
 Jag har ganska länge tyckt om att springa / löpträna men har ändå kämpat emot innan många pass startats, att nu alltid veta att man ska springa varje dag tar liksom bort den där känslan av att det är jobbigt, det är ju bara skönt och kul.
 
 
När man löper varje dag gäller det att variera sig, springa olika vägar till och från jobbet, trailrunning i skogen, springa med familjen eller springa med vänner. Jag har testat det mesta och finner nog löpning tillsammans med någon som det trevligaste och skönaste sättet att motionera, även om ett hårt pass med sitt egna pannben också kan vara fantastiskt motiverande och nyttigt ibland.
 
En liten summering över mina 100dagar:
December 2013: 243,6 km / 31 pass
Januari 2014: 289,7 km / 32 pass
Februari 2014: 300,2 / 29 pass
Mars 2014: 99,0 / 10pass
Totalt 932,4 km
 
Det som först sågs som en månads projekt har nu blivit en i alla fall tillfällig livsstil som jag ska försöka hålla liv i så länge som möjligt, eller så länge jag mår bra av det i alla fall..
 
På återseende / Fredrik


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar