lördag 8 februari 2014

Runstreak day 70

Ytterligare 10 dagar och lika många löppass har passerat sedan sist jag skrev. Under dessa dagar har det hunnits med ganska mycket träning, och då inte bara löpning. Frugan och jag köpte längdskidor och han iallafall med ett pass innan snön smälte. Marcus och jag körde ett första gemensamt simpass samt att jag har fått ett nytt träningsschema på gymmet, givetvis med fokus på löpstyrka och bålstabilitet. 
 
 
Vacker vårbild från dagens (70) löptur
 
 
De löpta milen blir allt fler och fler i och med att man springer varje dag och från början trodde jag nog inte att jag skulle kunna springa så långt som jag gör så ofta som det ändå blir. Jag trodde man skulle känna sig trött och sliten, men tvärt om kan jag ofta komma på mig själv att längta till nästa pass även att jag vet att det ofta är mindre än 12 timmar dit. Totalt har jag nu skrapat ihop 608 km på mina 70 dagar, vilket blir ett snitt på 8,7 km/dag.
 
Veckan som varit bjöd även på ett spännande möte med Jocke från Salming Running. En trevlig kille som passade perfekt i vårt gäng. Herrsektionen i Team Fillinge Ultra tog med honom på ett pass runt stångån som självklart avslutades med mat (tack Jocke) och visning av Salmings runningkollektion 2014. Intresanta skor och snygga kläder som ser ut att springa en spännande vår till mötes.
 
jag, Andreas, Marcus, Jocke, Benjamin
 
Vi fick även möjlighet att testköra några utav Salmings skor, jag valde deras Speed variant som är en lätt sko (210g) som ska framhäva det naturliga löpsteget under snabba kortare distanser. Jag har sprungit 2 pass i skon (16 +17,5 km) och har än så länge bara positiva vibbar. Snabb, lätt och bra driv.
 
 
Hej hå - ut och gå! Nja spring istället - det går fortare!!
Fredrik


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar