söndag 16 februari 2014

Äntligen lite konditionsträning

Glädjen man känner över att ha jobbat natt och solen fotfarande skiner när man vaknar är underbar. I dessa mörka månader så blir det ganska futtigt med solsken för en nattarbete. Efter att ha varit förkyld och ont i halsen i en vecka så fick jag äntligen möjligheten till att motionera. Halsen känns bättre och lungorna verkar fungera tillfredsställande.

Tänkte försöka springa lite längre och lite lugnare. Nu har ju jag (i löpningen) en ganska låg lägstanivå och en högstanivå som har utvecklingsmöjligheter. I alla fall var planen att springa till Sturefors och tillbaka. Ca en mil enkel resa.









Sagt och gjort så gav jag mig av i vårens första solstrimmor. Fylld av rusighet och möjlighetsseende.. (oklart ord.. Det där sista..).  Benen kändes rätt okej trots en del styrketräning för just dom i veckan. Lite muskulaturstuns med hög muskeltonus som gör det så där skönt att springa.







Asfalt är ingen favorit för mig, men idag så fick jag offra mig. Ensamheten på en enskild cykelväg kan vara rogivande det med visade det sig. Det enda sällskapet som jag hade med mig var lite musik. Nu kan jag tipsa om att gällande smidighet och musik på löpningen så är inte Samsung galaxy note 3 den överlägset bästa.. Man får nästan kompensera lite eftersom man drar lite åt det hållet där telefonen ligger.



Nu ser jag lite skev ut.. Men det är bara för att du har solen i ögonen 





Hursomhelst så kom jag fram till Sturefors, tittade på klockan... Och såg strax över 4 km... WTF?!  Den enda rimliga anledningen till att det i folkmun sägs vara en mil mellan Linköping och Sturefors är att de som bor i Sturefors ska ha något att skylla på när de tar bilen till jobbet... Mycket besviken och lite villrådig så vände jag om och körde samma väg tillbaka. Dock fick jag fylla på med lite extra irrande omkring lite nybyggen i området för att komma upp i lite distans.






Dock nöjd över att löpningen gick hyfsat lätt,  trots motvind och lite besvikelse. Roligt.



/Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar