onsdag 22 januari 2014

Början på något nytt?!

Allt började med att jag, Benjamin, fick små inviter från Andreas under förra året att hänga med på något träningspass med Team Fillinge Ultra... Det dröjde ända till början av detta år innan jag hakade på ett av passen, men sen... Vilket pass, vilken glädje, vilken inspiration! Trots att jag är en gröngöling i sammanhanget så känner mig redan efter 3 veckor som "en i gänget"!

Har under årens lopp varit en person som sprungit med lååånga intervaller (halvårsvis). Varför? Jobbet tar för mycket tid, någonting annat oväsentligt kommer emellan, motivationen tryter eller så ådras man diverse "krämpor". Ja ursäkterna är många! I höstas bestämde jag mig dock för att göra en förändring, skapa en kontinuitet i min löpning och beslutade mig för att satsa på UltraVasan 2014 (45km). Målet är tydligt, ta mig över mållinjen med gott mod och förhoppningsvis med en ok tid:)

Team Fillinge Ultra kommer hjälpa mig att nå målet men framförallt skapa en gemenskap och glädje kring träningen, inte bara före och under loppet, utan även efter!

Snö och kyla, ingen ursäkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar