torsdag 4 januari 2024

Team Fillinge Ultra 10 år!

 ojoj, tiden går fort när man har roligt. 10 år! Wow så mycket upplevelser

Det blev ju så att vi träffades på jobbet och hade tillräckligt med översyn med varandra att vi fortsatte träffas även vid sidan om. Det ökades med lite sport och tillsammansidrottande. Det ena ledde till det andra och efter en tid så beslöt vi oss för att starta "Team Fillinge Ultra". 

Ett av världens kanske minst säljande namn. Men det kom sig av att Andreas bodde ute i Fillinge som är ett litet samhälle utanför Linköping, och Ultra efter de lite längre distanserna.. tja.. så är det med det. 

Jag tänkte bjuda på några av minnena som dyker upp under de här 10 åren och måhända inte i tidsordning utan i något slags annan oordning. Det har varit fler tillfällen, med fler sportkompisar såklart, men håll tillgodo vet ja! 


Allt går ju inte att få med, men det finns en del roliga minnen när man tittar bakåt i bloggen... 



Beslutet är taget om att bilda Team Fillinge Ultra. Så även denna blogg. Initialt var vi fler som skrev, men numera är det oftast jag (Marcus) som skriver när andan faller på



Vi fick ganska tidigt kontakt med Jocke på Salming. Det har inneburit många roliga minnen och lopp, möten med andra idrottsintresserade och sportiga människor



Vi blev inbjudna att vara med och inviga Salmings konceptbutik i Stockholm. Samtidigt som vi sportade och träffade riktigt duktiga idrottsmänniskor. Inspirerande. Kul att sporta ihop även om de fick snabbspola de tre sista varven när jag sprang ensam kvar på Bosöns löparbanor..







"Aerodynamicschwester" spelar triathlon i Sturefors







Vi har under många år sprungit Tjurruset. De flesta år fick vi med hela gänget inklusive barn. Kanontrevliga dagar med upplevelsen i fokus. 



Lång dag tillsammans med vuxna och sport kräver sina offer









Vi har också testat olika simutrustning






Vi har kutat många olika lokala lopp men nutritionen har till 87 % varit densamma - ostkaka. Alla glada över det.







Svårflörtad glädje när man sprungit fel med tre km kvar och slutar +5 istället för på pall




Efterhänget är minst lika viktigt som sportman ju! Alla glada och nöjda 








Vi var nere och skulle köra en heög i Borås. Både triathlon och swimrun. Malin och jag hejade på de andra mycket bra, 





Det tar på kraftera´ att sporta









Vi har också varit inbjudna av Salmin att delta i Mora Triathlon. För den nyfikne kan man även se att Frank fanns med på den här tiden. Malin har satt upp bomärket lite i smyg




Härligt gäng med flera andra Salmingsportisar





Salminggänget som precis sprungit uppför Gesundaberget. Några bättre än ...mig..








Efter en lyckad kampanj så blev hela TFU inbjudna till löpjogg + samkväm med glada gänget från Salming. Fantastiskt roligt! Jogg från slott ner till övernattning på spa i Trosa. 





Det brukar alltid vara något fuffens på gång








Strax före start på Sandsjöbacka trail... några mer pepp än andra..


Spa strax efter målgång i Sandsjöbacka trail...












Vi har också hållit i lite prova på - swimrun grejer där det kom rätt mycket kul folk. Kul att sporta tillsammans












Vi är ganska bra på att heja på varandra. Hån, spe och uppriktighet när man är som tröttast piggar upp








Som tack för allt slit under Covid, fick sjukhuset i Linköping emotta en jättemängd med skor från Salming. Vi fick förmånen att dela ut dessa ! Mycket uppskattat! 







Vi har också varit ute och kört lite swimrun lokalt. Småbjörnarna försökte fuska lite, men ack ack ack titta så de sitter. Emot varandra! kommer bli en svårmanövrerad historia det där..








Kanske att jag gick på det där gamla "jag tror inte att du vågar - tricket"






Vi var och hejade på Fredrik som sprang Stockholms marathon under 3 h. Då var han glad och nöjd 


Någon timme senare... not so kaxig ; ) 







Vi har också varit i Karlstad och sportat (och hejat) på olika sätt. 









Karlstad Swimrun, premiråret och test av bana. Många duktiga elitsportisar .. och vi. Kommer framförallt ihåg första simmet, som iofs kom välbehövligt, men var 2400 m. Fin sträcka! 


TFU på plats










Vi har också kutat Ultravasan ett par gånger. Det här är efter loppet där Fredrik har kutat 90 och jag min första 45:a. GLÄDJE!!






 Något år senare där vi var uppe igen. Fredrik nöjd trots allt


Malin med sportglädmatårarna efter loppet











Man måste inte ha det senaste sportgrejset för att kämpa på.. 






och så har vi gjort reklamfilm också... 






Idre var också ren glädje! Bra med stöttande gäng








I alla fall.. allt kom ju inte med men det finns lite dokumenterat i bloggen om man orkar gå tillbaka i månaderna. Det finns säkert bättre bilder och storys om alltihopa.. men nu blev det så här.




Avslutar med lite pepp inför 2024: 






Kram
 












1 kommentar:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i ett förhållande med Anderson i flera år gjorde han slut med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha tillbaka honom så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag gav löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformler som kunde hjälpa mig att besvärja honom men jag är typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget val än att prova det, jag mailade trollformlern, och han sa till mig att det inte var några problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han förtrollade och överraskande nog den andra dagen, klockan var runt 16.00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag blev så glad och gick till honom. Det var så vi började leva lyckliga tillsammans igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har problem med relationen, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla trollformaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
    1) Kärleksbesvärjelser
    2) lösning och bot mot all sjukdom
    3) Örtkur för alla sjukdomar/sjukdomar
    4) Äktenskapsbesvärjelser
    5) Graviditetsbesvärjelse
    6) Uppbrottstrollformler
    7) Dödsbesvärjelse
    8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
    9) vill tillfredsställa din älskare
    10) Lotteri
    Kontakta denna fantastiska man om du har några problem för en varaktig lösning
    genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera