söndag 7 april 2019

TFU på Trail och Mustasch

Japp, dags för terränglöpning i motalaskogarna igen. Bergslöparnas härliga men krävande Trail och Mustasch. Vi har varit här ett par gånger nu i olika konstellationer. I år med Andreas och mig springandes med Malin som hejare. Fredrik och Lisa indisponibla pga semester.


 Återhållsam glädje pga hostma


 Kul att springa i skogen


Glatt ovetande om bengegga


Konceptet med just Trail och Mustasch är att om man ska springa så ska man ha mustasch när man går i mål. Några har odlat, eller i alla fall försökt odla..medan andra har tilltagit andra hittepå lösningar. Ändå avväpnande och trevligt inslag. Anledningen har sin förklaring som beskrivs på Bergslöparnas hemsida.

Vi var egentligen anmälda till 30 km löpet men graderade ner till 14 km ett par dagar innan då det inte kändes helt givet med 30 för någon av oss. Toppenväder och perfekta förhållanden på alla sätt och vis. Träffad lite sportisfolk och snackade med dom innan vilket är väldigt roligt.

Starten på 14 km


Loppet då? jo Andreas stack iväg och jag såg honom bara vid ett tillfälle lite senare då man skall springa fram och tillbaka på ett ställe. Han kammade hem 9:e platsen. Bra där! Jag hade det tyngre och inte alls de förväntade terrängvana ben som jag hade väntat mig. Kom i mål i alla fall och vi får väl ta med oss det. 



Sedan åt vi mat och drack bubbel som man gör efter tävling. Sånt är minst lika viktigt.

 Nyckelpigan och jag hade ungefär samma hastighet idag. 


 Sportdryck for winners


Metatårta



Stort tack till Bergslöparna som återigen har ordnat ett härligt, utmanande och trevligt lopp. Alltid kul med lopp som har en välkomnande och härlig stämning! 


//Marcus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar