torsdag 17 december 2015

I give you: Larsapokalen

Då jag som den välbesökte till denna plattform är medveten om härstammar från handbollslag och allt som hör till detta element så kan jag nu belysa er med att vi har ett slags sammankomst varje år. Det har nu pågått i över tio år och började (nog) som ett slags julfest med inslag av aktivitet. Vi har kört innebandy och innefotboll i olika konstellationer och mixade lag, men de senare åren så har det spelats handboll och i den mest klassiska formen av alla: "Äldre mot yngre".

De äldsta som är med och kastar lite är + 50 i skiftande form och de yngsta..tja...de är juniorer..

Roligast är ju som bekant när man får träffas, svettas lite tillsammans, dricka ett par bärs och snacka skit igen. Fritidsgård igen. Även om jag vaknar smärtsamt efter varje tillställning då det är nya rörelser och ovan muskulatur som körs skiten ur så längtar man lite igen efter det där sjuka gänget.

Namnet "Larsapokalen" kommer från en legendarisk tränare, ledare och individ som tragiskt gick bort för tidigt. I början hette det Miffe games har jag för mig. Miffe var maskoten som klubben hade som emblem.

I alla fall..text är rätt tråkigt och bilder roliga. Här kommer ett urval i blandad variation mellan åren:

















































//Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar