onsdag 23 december 2015

En smärre summering av 2015..del 4

Oktober

Oktobers dystra anlete sänkte sig över landet och prioriteringar var tvungna att göras. Det visade sig på aktivitetslistan även om det fortskred till kanske mer normala "svensson-nivåer". Den sista tävlingen var Tjurruset. Vi började så sakteliga vår formation på just det loppet 2009, jag, Andreas och Fredrik åkte upp till Stockholm för att springa i terräng. Det "roliga" var ju att en av mina superkrafter: "oinsikt" kristalliserade sig här. Jag sprang nämligen (väldigt stolt) 2,5 km innan utan att stanna..och nu skulle jag på en mil i terräng..men hur svårt kan det vara tänkte jag? Det blev såklart lite slitit och de hade packat ner målfållan innan jag kom i mål, hällt ut buljongen och jag var klippt förstörd i kroppen ett par dagar..men den utmaningen gjorde något med med, med oss..Så vi har fortsatt att åka upp och springa. Roligt att göra saker tillsammans.

Tyvärr så fick jag inte bild på alla som gick i mål då några var lite snabbare än mig..Men kul att grabbarna hängde med och körde också.




Simon störtar mot mål

La medalja



 Köttet




Junior Engelke



Härligt samkväm i Fillinge efter hemkomst






Träningstid:
Löpt sträcka: 52 km ( 7 pass)
Simmad sträcka: 20 km ( 5 pass)
Total träningstid: 21 timmar



Övrigt värt att notera: 
* springa i geggamojja ÄR roligt








November

November så startade simskolan igen. Jag går en distanskurs som det heter, tillsammans med en massa duktiga triathleter. Så jag är lite det svarta fåret där. Veva kan jag, men tekniken är ju medioker. Men det är väl därför jag är där tänker jag..och jag tycker att det är förjäkla roligt också.






Exempel på pass som vi kör



November är ju mest en transportsträcka så det gäller att dels vila sig lite i form, lite grund träning och försöka hålla i transpostlöpningen för att inte säcka ihop fullständigt.

Fick en trevlig träff med de här grabbarna i alla fall..
Jag, Fredrik och Andreas




Rundan vi körde, runt Fillinge



Nattlöpningens charm












True story


Träningstid:
Löpt sträcka:41 km ( 4 pass)
Simmad sträcka: 20 km (4 pass)
Total träningstid: 27 timmar



Övrigt värt att notera: 
* Vi bestämde oss för att köra LED. Ska bli riktigt kul!
* Mer styrka på schemat. Börjar bli starkare. Bra.
* Tungt med löpningen. Men det härrör not till frånvaron av löppass





December


Löjligt lite konditionsträning, men desto mer styrketräning. Behöver såklart börja förändra till mer kondition, men omväxlingen är bra mellan sporterna.

De här bilderna får sammanfatta december:














Träningstid:
Löpt sträcka: 20 km (3 pass)
Simmad sträcka: 13 km ( 4 pass)
Total träningstid:14 timmar



Övrigt värt att notera: 
* nu vänder det..


God jul och gott nytt år till er alla!

//Marcus




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar