måndag 21 december 2015

En smärre summering av 2015..del 1

2015 har på många sätt varit ett rätt häftigt år både träning/tävling men även personligt. Jag har i följande text försökt att komprimera och analysera det till en läsvärd stund utan att skapa gråa hår och tårdrypande ögon. Håll till godo:

Januari
Hade ganska tidigt klart för mig ett par distansmål för året. Det skulle bli 100 klockade mil löpning och 20 klockade mil simning på totalen. Självklart så fanns även ordet "kvalitet" med också, men i ett försöka att pressa mig och framförallt inte skjuta upp träningen så var det bra att ha ett mål. 100 mil blir ca 2 mil i veckan. En gedigen ökning men inte otäckt gentemot tidigare år ( ca 70 mil totalt..kom ihåg att jag är uppvuxen i en sporthall där man springer 40 meter och sedan vilar lite och repeterar..). Ett annat mål som kom upp var att gå ner i vikt till 99..det visade sig inte riktigt håll..kom ner till 100.5. Kommer ihåg att det var lite trögt att komma igång med löpningen och halkade efter mitt schema direkt. Springer ju mest på lust och inte efter färdigt program. Men har jag bestämt mig för att köra efter ett visst program så blir det till 99 % alltid ändrat när jag väl är till skogs.

Träningstid:
Löpt sträcka: 75.4 km (9 pass)
Simmad sträcka: 7.1 km (3 pass)
Total träningstid: 24 timmar

Övrigt värt att notera i januari: 
* Handbolls VM (spelade inte. I år heller)

Lite glimtar från januari:

Jocke kom och visade upp lite snabba grejer från Salming:









Februari

Februari bjöd upp lite mer på frekvent träning. När man tittar på schemat så blev det fler pass som var lite längre och lite tuffare. Fler löppass och således även lite lite lättare i steget. När man ser på bilderna så hade vi även både geggamojja, snö och tö..


Krispig snö, några minusgrader, vindstilla och sol...oätt gött..



Nästan så att man blir sugen på att åka lagg..





Vann ett par Salming Race på en tävling där man skulle komma på någe vitsigt..Lyllo mig


Owälls



Övrigt värt att notera i februari: 
* Firade 40-års kalas..något år sent..men..väldigt väldigt roligt.
* Var på whiskymässa. Trevligt.
* Var på sista (?) klinikfesten för Hand- och plastikkirurgen. Trevligt



Träningstid:
Löpt sträcka: 92 km ( 12 pass)
Simmad sträcka: 9.9 km ( 4 pass)
Total träningstid: 20 timmar


Mars

Mars innehöll en spännande inbjudan till ett som skulle visa sig magiskt lopp: TSTMI (Team Salming Track Meet Invitational). 3000 meter full sula på Bosön tillsammans med underbarn, slitvargar, glowmilers och allmänt duktigt folk...och jag..Några undrande blickar fick jag allt när jag frågade lite försynt om de önskade att varva mig på höger eller vänster sida. Jag hade aldrig sprungit på bana förut, eller jo lite..men då var det kolstubb och klasskamp. Kom förresten 3:a i höjdhopp i 8:an.

I alla fall.. Lite uppvärmning och sedan kördes det rejält. Hård intern kamp bland de bästa. Att han som filmade hela kalaset snabbspolade de sista tre minutrarna där jag fick "defilera" in i mål mol allena kanske säger en del..trots att jag slog personligt rekord på distansen.  Står lite mer om själva loppet här: http://teamfillingeultra.blogspot.se/2015/03/team-salming-track-meet-invitational.html . Sedan fick vi vara med och inviga Salming Concept store. Riktigt häftigt att få vara en del av det. Kul att snacka sport med folk som är duktiga och man kan inspireras av både personligheter och kompetens. Rolig månad rent generellt..

Team Fillinge Ultra representerade av Andreas och undertecknad


Topp tre TSTMI 2015: från vänster:
Bjälkemo, Linden och Andersson 



Can you spot the magic Glowmiler?




Salming concept store invigningen. Kul att fått vara med på en sådan grej


De häringa turturduvorna inkasserade Andreas gåva från sina vänner: middag innan konsert, inklusive skjuts från de här två: 


Som passad epå att springa lite medan de hade det gött på restaurangen..och 

..och sedan simma lite..innan vi hämtade upp det nöjda paret. 






 
The intervall-fejs

Utegymmet hemmavid in progress...







Köpte nya skor som var tänkt till ultravasan...men..




Skaplig hållning..och knähöjd..och glädje..












Övrigt värt att notera från Mars: 



Träningstid:
Löpt sträcka: 140 km (16 pass)
Simmad sträcka: 11.4 km (4 pass)
Total träningstid: 25 timmar



//Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar