söndag 6 december 2015

Grunderna läggs under den mörka tiden

Jo, visst..lite fokus på simningen för tillfället. Löjligt lite traillöpning för undertecknad. Behöver bli bättre..men i alla fall så hade vi simskola igår. Mycket tekniska övningar stod på agendan. Initialt på passet så blev vi filmade när vi simmade. Otroligt nyttigt och beklagligt arbetsamt för insikten. Det visade sig att jag kränger som ett gammalt träd i vinden. Hit och dit följsamt med varje armtag. GGAHHH!! ser helt galet ut ju! förbannelse!

SÅ nu är planen att stärka bålen och muskulaturen där för att se om det kan hjälpa lite i alla fall..och bålträningen som är lite som sjukgymnastiken, så fruktansvärt tråkigt! Jag vill ju lyfta stort och tungt!

Just nu så stövlar jag mig fram på ren styrka och olovligt dålig hållning till och med i vattnet. Nu ska jag hämta en spade och gräva ner mig lite. 


//Marcus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar