torsdag 10 juli 2014

Ryggslakt

Sov i alla fall till 11.30 efter nattpasset...bra för kroppen...kan bero på att några av grannarna beslutade sig för att såga ner ett fint träd strax utanför, men kanske även på värmen..

i alla fall...så var jag i behov av träning, och det fick bli simning. Av säkerhetsskäl så simmar jag ogärna själv ute i sjöar, våtdräkt eller ej. Allt kan hända och då känns det bättre att vara minst två. Det fick bli Tinnis istället. 50 meters bassäng utomhus är finfint det med.




Eftersom kroppen var lite "mjölig" i responsen så satte jag inte upp några större mål med träningen mer än att försöka skrapa ihop en skaplig distans.

Började ganska lugnt med ett par 100:ingar med de paddlar som jag brukar använda. Large storlek. Går pris utanför fingerspetsarna om jag spretar. Det gick bra, hyfsat flytläge, och respons från kroppen.









Körde upp till 800 meter där jag bytte paddlar till XL. De är rätt stora...ca 3 cm utanför mina fingrar...det är rätt stort...utan att överdriva. Blev ganska snabbt trött ev dom, men fick bra skjuts. Krävs MYCKET träning för att man skall orka distans simning med dessa dasslock. Krde 200 meter och sedan tog jag de mindre igen. Körde 500 meter intervall uppdelat på 50 meters sträckor. Sedan bytte jag igen till de större och körde 500 meter även där uppdelat på 50 meter.

WOW!! vilket driv! blev svallvågor bakom mig, SSWWOOSSCCHH  SSWWOOSSCCHH!!!

Härlig känsla när man nästan ligger ovanpå vattenytan..även om det gick åt rejält med syre och intervallerna kändes duktigt på flåset.. gött!





Sedan blev det lite längre simlängder och framförallt lugnare. Körde sista 100 meterna utan paddlar och det kändes fullkomligt som att jag stod still! jäklars vad de gör att man får grepp i vattnet! Även om det kräver rejält med träning och att ryggen känns helt slaktad nu....



...nu sista skälvande timmarna innan semestern....


/Marcus


1 kommentar:

  1. Din beskrivning av den sköna känslan när det funkar får mig att vilja lära mig... lätt att skriva, svårt att få till... hmm. Grattis till semestern!

    SvaraRadera