fredag 23 juni 2017

Björkfors sommarcup

Förra året så tävlade delar av gänget deltog i den lokala turneringen där Björkfors Goif arrangerat terränglöpning. I år så var första tävlingen i Rimforsa. Ny skog och nya möjligheter för mig.

Nummerlapp och inskrivning. 



Herrsektionen + delar av ungdomssektionen begav sig ner tillsammans med ytterligare delar av seniorsektionen som för dagen tyvärr var i rehab-fas.





Loppen skiljer sig lite mellan varje tävling. Olika distanser och olika skogar. Roligt koncept tycker jag.

Loppet då? jo, de snabba satte av som jehun som vanligt. medan jag försökte hitta rytm och flow som passade både lungor och ben. Efter att ha påbörjar semester och kört dubbelpass nästan en vecka så var det inte utan att det var en lite sliten kille som kämpade på. Men ny skog och underbart väder gjorde det ändå till en ganska trivsam löpning.



                                             Juniorsektionen kämpar på med lite stöd

Efter ca halva så svängde jag av ganska tvärt vid en böj och där står Andreas. Menvatusan.. ska vi däråt tänkte jag? hann inte säga mer än att Andreas varslade om skada, skickade med ett par hejarop och jag fortsatte stolpa iväg. Först så tänkte jag även att tråkigt för Andreas med skada, sedan kom hornen upp i pannan och tja då borde jag ju få bättre placering i åldersgruppen.. hahah



Tyckte att det gick tungt som bara den och att alla andra hann ikapp mig. Kollade på klockan som visade på 4.40 sista km. Jag har tidigare haft svårt att komma under 5.30 typ. Ja, jag är ingen snabbis. Men det är vad jag har att jobba med. Men under 5 tempo är ju skitbra för mig. Det gav nya krafter i alla fall.




Kämpade på de sista 3 km och kom i mål trött. Bra kvitto.




Roligt lopp i all enkelhet. Ska försöka vara med på de andra deltävlingarna också. Kan varmt rekommendera den här turneringen!


//Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar