tisdag 13 juni 2017

Tough Viking Stockholm stadion

Ett något sent inlägg men undertecknad har svårt att prioritera..

I julklapp 2016 fick jag och min förtjusande fru Lisa en startavgift till Tough Viking av min lillebror, vi skulle köra det gemensamt som lag alla tre. Ett lite annorlunda tävlande framför allt för mig som är van att kuta en bestämd sträcka på en viss tid. Nu skulle man ta sig under, över och igenom en satans massa hinder på vägen också, närmare bestämt 25 stycken.

Försökte lägga in lite mer styrka i min träning, men ja det gick väl sådär.. En vecka innan tävlingen körde vi i alla fall ett gemensamt träningspass på brandstationen i Kallerstads hinderbana samt lite repklättring, det visade sig vara guld värt..

Vi bestämde ganska tidigt att vi skulle ta husbilen upp och göra det lite wild en crazy, husbil mitt i Stockholm.. men det gick riktigt bra och det blev en trevlig förfest och lyckad övernattning.

Själva loppet då: En salig blandning mellan isbad, en miljon rep att klättra i, runt, upp, genom eller över. Isbad, springa genom eld, släpa stora betongblock eller bär4a hinkar med sand eller dunkar med vatten, en miljon monkeybars och en 4 meter hög ramp. Vi klarade hindren tillsammans och på de flesta var vi bäst! Vi hade skitkul och fick ta ut oss på riktigt.



Taggade och nöjda direkt efter målgång


 Kanske ännu mer nöjda efter en stund



Tuff medalj


Ett lopp som föder mersmak och som jag gärna gör om..
Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar