onsdag 17 augusti 2016

Sommarcupen #6

Sista deltävlingen i sommarcupen för detta år. Jag har lyckats pricka in alla även om det har krävts lite planering och omstrukturering.

Fick kvällen till ära med mig Vilda och Andreas & Malin. Sista tävlingen som också kvar KM för Björkfors GoIF hölls i Rimforsa, samma bana som första tävlingen. Lite tråkigt kan tyckas men helt ok faktiskt då det var en relativt utmanande bana men där man ändå kan hålla fart rakt igenom.

Vilda sprang först, inte heller denna gång "nollade" hon utan hade ett par löpare bakom sig. Hon startade som vanligt i väldig fart för att sedan få gå lite med gråten i halsen, spurtade dock med glans och näst intill perfekt steg in i mål, trött och nöjd.

Resterande startfält ställde upp sig, några nya ansikten på startlinjen och det viskades om att de var snabba. Klara, färdiga, gå och så var vi iväg och visst var de snabba, poff sa det så var de borta ur synfältet. 1:an, 2:an bara försvann 3:an höll också bra fart men honom såg jag ju i alla fall och sedan Andreas en bit bakom mig. Det gick fort, snittade under 4 hela tiden, hjärtat bankade men benen trummade på. Vid 2km var Andreas ifatt mig, helvete tänkte jag, det här blir tufft men han ska allt få en match. Lyckades hålla honom bakom mig, drog ifrån lite uppför men han var snart ifatt när det planade ut. Vek in i skogen sista kilometern och lyckades få några meter, väl ute på spåret igen hörde jag Vilda heja på sin pappa, svårt att inte ge allt då. Tog i allt vad jag hade och lyckades hålla den gamla ultraräven bakom mig ända in i mål som 4:a och Andreas 5:a även om vi båda vann våra åldersklasser. Malin hade kommit in ett par minuter innan oss och var nöjd även om hon hade blivit omsprungen på målrakan.

Jag kapade en minut på banan från det första loppet och det kan jag nog tacka Andreas för.



En härlig cup i Östergötlands/Kindas skogar är nu till ända, nu väntar vi bara på våra priser!
Vi ser fram emot nästa år och hoppas även att någon utav er kommer ut och gör oss sällskap!!


Ha det fint nu// Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar