söndag 29 mars 2015

The Jericho Mile - Sympathy For The Devil

Hittade lite inspiration på youtube. Klippet är från "The Jericho Mile" vilken jag inte har sett.. ännu..
men gillar frenesin i träningen. Den där "jävlar-anamma-till-sista-andetaget-öset"..

Samma känsla som vid träningsscenerna i Rocky IV..o joo..ni får också gåshud och vill träna skiten ur er till dom klippen.

Att med hela kroppen skrikandes av vilja att fullfölja, att göra ett "Glowmiler-nylle" vid målgång är varje race mål i år för mig. Att fullkomligt skita ner precis varje del av kroppen med den viljan att fullfölja och göra sitt absolut bästa.

Att varje träningspass inte kan vara världsrekordpass eller skrivas i historieböckerna är ju helt naturligt. Men att göra sitt bästa, det kan man göra. Oavsett förutsättningar.

Smärta framkallad av gymnastik är ett av mina gift som jag använder i regelbunden basis i mitt medicinskåp. Jag är beroende av det. I admit it. Det är säkert du också..är du inne och läser sånt här så välkomnar vi även dig. Välkomna smärtan och omslut dig av den. Det är något särskilt med den där attityden som jag går igång på..





Orka nu se hela klippet, det är ca 10 minuter lång med bra musik..själva "triggern" börjar efter ca halva..

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar