torsdag 8 januari 2015

Fredriks årskrönika 2014

Vet inte hur jag ska sammanfatta år 2014 riktigt, mer än i siffror, det är ju väldigt enkelt och tydligt men kanske inte så beskrivande.

Jag avslutade ju år 2013 med att 1/12 inleda mitt runstreak, december gick ju oförskämt bra så varför inte fortsätta.. Jag sprang minst 5km varje dag och det höll i 218 dagar, vilket är ganska bra när man tänker tillbaka på året som gick. Den 7 juli bröt jag ett revben och var tvungen att vila ett par dagar. Det första jag tänkte när jag kände att det gick åt helvete var att "jaha där sket sig mitt runstreak" vet inte om det är friskt eller sjukt men det var det jävligaste med allt ihop...

Hur eller hur så blev det några vilodagar i samband med detta och det kunde ju vara skönt - NOT, fucking abstinens andra dagen, fortfarande för ont för att löpa men det blev i alla fall några mil på racern. Orkade inte riktigt ta mig i kragen efter det förlorade runstreaket så löpningen blev lite lidande resten av året även om jag han få ihop ett antal mil till..

Bara för att egoboosta lite skrev jag av lite träningsdata från Jogg.se:

Löpning
  • 3474,2 km
  • 312:18:22 timmar
  • 5,24 min/km i snitt
  • 9,7 km/pass i snitt
  • 358 pass
Cykling
  • 1408,8 km
  • 59:33:20 timmar
Simning
  • 62,7 km
  • 21:47:17

Jag sprang 325 av årets 365 dagar och hade bara 22 vilodagar helt utan registrerad aktivitet. Som sagt jag vet inte om detta är helt friskt eller om jag besitter någon form av diagnos men satan vad gött och titta tillbaks på dessa data och känna att man faktiskt har tränat en del.

Han ju även genomföra en del lopp och 2014 var nog det mest upplevelserika år, tränings och tävlingsmässigt, jag upplevt. Det inleddes med Pace on Earths träningsresa till Spanien, 1 mil var tredje timme (8mil på 24h), Blodomloppet i Linköping 10km, Salomon Trail Tour Kolmården 21,1km, Borås swimrun 31,5km, Kolmården Trail Marathon 42,195km, Karlstad swimrun 32km, Ultravasan 90km, Bysjöloppet i Åtvidaberg 18km, LIU-loppet i Linköping 10km, Tjurruste i Stockholm 10km.

Nu när 2014 är passé är det ju bara att blicka framåt och njuta av att planera tävlingskalendern för 2015 minst lika full, redan klart är att jag och frun även i år åker till Spanien i vår, ett nytt löparläger med Pace on Earth hägrar, Vätternrundan med dess 300km cykling väntar samt Amfibiemannen, Ångaloppet och Borås swimrun ska avverkas. Sist men inte minst är även Ultravasan 90 km inplanerad med ett ordentligt tidsmål att klara så nog ser 2015 spännande ut...

Vad väntar på dig 2015?? // Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar