torsdag 22 maj 2014

Runstreak day 150, 160 och 170!

Förlåt! Har legat efter i min rapportering om mitt runstreakande. För ni trodde väl inte att jag slutat? Nej den lyckan ska ni inte få en på ett tag iaf! Ta i trä...

Löpningen dessa sista 30 dagar har gått bra och i måndags 19/5 var det alltså dag 170 och lite drygt lika många mil. Med andra ord snittar jag 1 mil om dagen vilket känns lite overkligt då jag "rätt" ofta springer 5 km och tar det ganska piano. Det har varit väldigt varierad miljö, allt ifrån klippiga berg i Spanien till det vanliga gamla varvet runt Ekängen. Blöt traillöpning i Vidingsjös LOK-mil blandat med många rena asfaltspass till eller hem från jobbet.

Att variera sig är viktigt, dock ganska svårt rent tidsmässigt när man ska få in träningen varje dag. Oftast blir det 10km hem från jobbet, då har man tränat, hämtat dottern på dagis och duschat ca 16:00, snacka om tidseffektivt!!

Denna vecka väntar 2 tävlingar, först blodomloppet 22/5. 10 km asfalt, ett kul jippo med jobbet samtidigt som det kan vara kul att pressa sig lite, för på tävling springer man fort!

Sen den 24/5 ska jag till Salomon trail tour i Kolmården, 21 km traillöpning i mycket vacker miljö vilket ska bli riktigt kul. Kanske inte lika viktigt med en bra tid här, ska verkligen försöka njuta av omgivningen och den omtalade miljön i Kolmårdens skogar.

Mer om tävlingarna kommer givetvis efter målgång...

// Fredrik


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar