lördag 21 augusti 2021

Cykeltest omkring Linköping

 När man håller på med konditionsidrott men pga skranglig fysiska förutsättningar så behöver man kompromissa lite ibland. En bra sak är att tänka "tid i rörelse". Att hålla på med en aktivitet lite längre, men utan att det sliter.. lätt förklarat. Om man nu tänker på delar av de aktiva tävlingarna som vi både har gjort och planerar att göra så kommer ju de hålla på ganska länge. 

Till min hjälp där så har jag tagit till cykling för att komplettera löpningen. Ibland lite längre och ibland lite kortare. Men jag har märkt att det sliter inte alls lika mycket som löpningen, men hjälper till att vänja kroppen att hålla på med aktiva rörelser.

Idre fjällmaraton är om en vecka. Som vanligt lätt ångest över om träningen har räckt till, om kroppen kommer hålla ihop osv..  men det är väl som vanligt - gå ut och göra sitt bästa. Försöka passa på att uppleva och vara medveten om miljön och sällskapet. Jag har dock valt att gå ner i längd på loppet. Hade som mål att köra 84:an men inte alls lyckats hålla ihop kroppen så jag kommer köra 45:an istället. Blir nog en saftig utmaning det också. 

På trailkalkylatorn som finns på Trailrunning Swedens hemsida så kan man fylla i vad man kutar ex en mil i terräng på. Jag skev 60 minuter pga lätträknat. Samtidigt då kan man se vad ens tid kommer bli på Idre:s 45:a.. det blev 8 timar och 45 minuter! menvaihelvete!!?? 

Tja, det är väl bara att ställa in sig på en heldag till fjälls

I alla fall.. Häromdagen så fick jag hem en kamera som jag beslöt att testa. Denna gång med sk hyperlaps. Det är egentligen snabbspolning men ser lite roligare ut. Nu är ju inte jag fullblodsproffs i redigering, filmande osv men det blev ett litet försök i alla fall. 


Håll till godo:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar