måndag 30 juli 2018

Gammalkil Mini Triathlon

Team Fillinge Ultra gästade i helgen det anrika Gammalkil minitriathlon, 28:e upplagan och en riktig klassiker bland minitriathlon i Östergötland. I helgen var vi nästan full styrka då det bara var Lisa som hade förhinder.. fyra starka TFU:are som siktade på nya rekord...

380m - sim i Lillsjön.. varmt i vattnet och fint bra vatten med inslag av mink. Startskottet gick och vi var iväg.. man fick välja om man ville runda den högra eller den vänstra bojen, jag tog den högra, Marcus den vänstra. Simningen gick bra och dröm om min förvåning när jag ser att Marcus cykel ligger kvar i T1..  Tjo, jag simmade snabbare än Überswimmer himself! Marcus kom upp skrikandes, BRA SIMMAT FREDRIK för att sedan svära att jag måste ha fuskat... Jag fuskade inte men min klocka visade 50m kortare simsträcka (o då hade ändå Ü kontrollsimmat innan start) (hihi) Andreas och Malin upp strax bakom..

T1 - snabb växling till cykel! Alltid lite knöligt att få av sig våtdräkt och på sig cykelskor samtidigt som man är lite groggy och frustar adrenalin men vi kom iväg..

18km cykling - som börjar med 400m grusväg innan man kommer ut på den riktiga vägen. Marcus som kör någon slags terrängvariant av racer hoppade på direkt och drog iväg, jag sprang med min något dyrare cykel och halkade efter. Andreas fick punktering och Malin drog ifrån! Van triathlet som Andreas ändå är bytte han däck snabbt och flinkt för att sedan börja jakten..
Cyklingen gick bra för mig, körde om Marcus relativt omgående i en fräck "airopossition", Marcus är inte så "airo" för att sedan bränna om några andra, som lade sig bakom mig på rulle, rent regelvidrigt då jag fick dra hela varvet och de bara kunde följa efter..

T2 - snabbt byte från cykel till löparskor.

4,2km löpning - Gräs blandat med sand, och snitslad kringelkrok blir rätt jobbigt när man gjort allt det andra först. Men höll mig till planen och kutade så fort jag kunde.. Lyckades inte springa om någon så förblev 4:a in i mål... Marcus några minuter efter, Malin efter det och sedan cykelreparatören alias doktorn himself med klart snyggast målgest, värd att hamna på Correns förstasida!

Ett mycket trevligt och gemytligt lopp där alla är välkomna, stort tack till Gammalkil som håller traditionen i liv!



 
Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar