tisdag 12 juli 2016

Vinst nummer 2

Lite i skym undan stora triathlontävlingar och övrigt vardagspussel hamnade seger nummer 2.
Den 16 juni närmre bestämt satte jag kurs mot Bekarp, Briteborg utanför Bestorp och deltävling nummer 2 i Björkfors GOIF:s sommarcup.

 
Mysigt och pittoreskt
 
 
Ett av barnen som springer i mål

Det hade regnat hårt under dagen, men vi hade vädret med oss och det sprack upp lagom till start. En kort genomgång av deltagare och banprofil. Denna bana erbjöd både upp och nedförslöp och utlovades av arrangören som cupens tuffaste.

Efter förra vinsten var ju målsättningen givetvis att upprepa bedriften, så kollade över startfältet, ca 10 herrar i min åldersgrupp och ja jag kände att jag hade chansen..

Starten gick och jag satte av direkt, 6 km skulle avverkas och då är det ju liksom inget att spara på. Först upp sedan ner och så pågick det i 3km, sedan vände vi och sprang samma sträcka tillbaks. Den som försökte haka på släppte vid vändningen så nu var det bara att hålla i och få en bra tid. Pulsen dunkade i bröstet och mjölksyran var nära när jag kämpade i de sista backarna men in över målsträckan med ett leende på läpparna.

Vinst igen! Ja vet att det är en lite obetydlig tävling, utan större motstånd, men det är något visst med att kämpa, ta ut sig och vinna..



Snart är det dags igen, på tordag den 14/7 avgörs deltävling 3 i Ryda, bara ett stenkast från sommarstugan. Då är åter hela familjen med och tävlar och Andreas utlovar kamp om segern..

Ses vi där??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar