torsdag 26 maj 2016

Råkade köpa en grej...

Jo, jag råkade köpa en ny klocka..ni som kanske har läst tidigare kan ha uppfattat att det satt en Suunto på en av mina armar. Men det blev ingen fortsättning med det. Passade inte mig alls..så efter mycket velande, läsande och allmänt googlande om tyckande, analyserande så inhandlades den med 1500 kr rabatt faktiskt!


Garmin Fenix 3HR


Det är den Garmin fenix 3:a som heter HR, och mäter puls på baksidan av klockan mot handleden. I lite djupare analyser så har man sett att den missvisar lite och att just intervaller blir svårt att hänga med i svängarna. Det gör inte så mycket för mig. Jag har med puls överallt och på min nivå så kommer det bara vara kul. 

Det finns en fantastisk genomgång av klockan på DC Rainmakers sida: www.dcrainmaker.com/2016/02/garmin-fenix3hr-review.html . Makalös på att gå helt bananas på massa olika produkter. 

Kan även rekommendera Riz, som har en youtubekanal och testar grejer han med: www.youtube.com/watch?v=frRNtAr2zbQ

Jag är i alla fall skitnöjd och det är faktiskt inte så ofta..





En del grejer är lite kul..till exempel återhämtningstid. Måste kolla hur den räknar ut det. Vila 31 timmar efter lite intervaller..va tusan?!


Min Vo2Max är enligt garmins hemsida rätt skapligt. Man kan ju lägga till att jag låter som ett slitet ånglok, + 40, + vikt...tja..o gnällig..

Ni förstår ju alla att den här kommer utveckla mig något enormt och rent av bli elitmaterial..eller nej inte riktigt. Men likt förbannat så vill man ju pressa sig lite, utveckla sig lite och i alla fall försöka. 


De har även lyckats vara så pass uppdaterade att den har fått ett eget segment i träningsvarianterna som heter "swimrun". Har inte hunnit testa den än, men känns roligt. 



//Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar