tisdag 5 april 2016

Populära grejer

Jo, som många ofta påtalar så är träningsmöjligheterna för simning något begränsade. Många vill simma vilket såklart är toppen oavsett om du är där för att simma vertikalt eller tävlingssimma. Dock så blir det väldigt trångt tyvärr. Den ena blänger på den andra för att de inte får plats istället för att försöka påverka politikerna att verkligen komma till skott att bygga simmöjligheter för alla.


Tinnerbäcksbadet. 50 metersbassängen skymtar till höger..


Igår kväll så var jag nere i bassängen och tänkte försöka dra av ett par längder. I Linköping så finns det två bassänger inne. I den ena är det "träningsbassäng" och fullbokad av det största simgänget från 15.30 alla dagar i veckan. I den andra så skall det samsas: vertikalsimmare, klubblösa träningssimmare, leksugna barn, tja alla andra.




Det blir ju rätt trångt som ni förstår. Nu lyckades jag i alla fall nästla mig ner i "snabb-banan" även om jag inte är så snabb. Jag hamnar någonstans mittemellan vertikalerna långsamma och de vågräta snabba. I alla fall så blir det ju ganska tröttsamt när vissa som anser sig vara bättre inte visar hänsyn. Att vara "duktig" och stöddig gör bara att man blir uppskriven i boken hos undertecknad. Nu hade jag två sådana i banan. Löjligt.

Nu råkade det bli så att banan bredvid som hade varit abonnerad blev ledig ett par minuter så jag gled över där och tillsammans med en med liknande kompetens som mig så delade vi broderligt på banan. Mycket trevligare.

Passet då? Jo, eftersom det var så trångt så fick det bli ett pannbens-pass. Körde hela passet med pullboy och spadar. När räkenskapen kom så hade jag betat av 5 km på en och en halv timma. Skapligt ok i alla fall. Började krampa lite i benen på slutet men på det stora hela skönt pass.



 Bra skylt om man har abonnerat, dålig skylt om man inte har abonnerat. 



Träningsbassängen


However...200 längder är ju kanske inte det mest sexiga som finns, men ska man använda spadarna på lopp så måste man ju kämpa på lite då och då och göra axlarna lite stryktåliga.




Men det är lite som  Johannes skriver: ( http://komigenjohannes.com/category/simning/ ) att du måste ha tekniken annars så spelar inte utrustningen någon roll tyvärr..

Ändå gött att bränna av halva dagens kalorier..eller nästan halva..kanske en tredjedel..eller nästan en fjärdedel...eller rätt mycket i alla fall..


//Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar