tisdag 29 november 2022

Slutrapport - Team Fillinge Ultras Terrängtävling 2022

Nu har vi gjort lite bokslut efter årets tävling. Oj oj vilken härlig dag det blev!


Personliga och unika medaljer in the making



Fina va? 


Jag ska försöka ta det från början.. 


Pre-race stämningen var "återhållsam"


Det är rätt mycket roddande, fixande och trixande trots att det är ett litet lopp. Men man vill ju göra det så bra som möjligt för alla så ambitionen är hög. 

Efter att Andreas hade pratat med markägarna och fått tillåtelse att ha vårat lopp så började vi planera och markera. Grejer skulle handlas och saker smyckas. 


Banmarkeringsuppsättnings-joggen



Vad blir bäst? Pilar ditåt eller däråt?



Det blev kväller rätt så fort och skogen är rätt mörk så här års



Vi hade med oss lite lärdomar från förra året och lyckades få till det bättre på flera delar. Såna där enkla grejer som: soptunneupphängning, X antal glögg/pepparkakor, priser, prispall etc.. det gick vägen för det mesta. Men tog med oss en del lärdomar ändå till nästa år. 



Välkomna alla löpare och hejare



Sportdryck från Umara, lussekatter och skumtomtar som övrig näring


Glöggmys


En av de saker som jag själv kan svära käken ur led på är när banmarkeringar är otydliga eller obefintliga. Det hade vi förbättrat till i år, men ändå såg vi att det var i underkant med antalet vimplar och kunde vara en del otydlighet. Vi hade köpt in 60 orangea hängvimplar. "-Borde ju räcka?". 

Nej. 

60 vimplar räcker inte när man vill ha det i form av att när man står vid en så ska man se nästa. Framförallt inte när det kommer till de mest tekniska partierna och korsningar. Så nu har jag beställt 100 orangea vimplar till och 300 orangea enduropilar så nu ska tamefan varenda träd smyckas till nästa års advent!

Bansträckningen från ovan. Rätt nöjda med bansträckningen


Loppet då? jo - vädermässigt lite mer snö än förra året. -1 grad och slabbslask i skogens fantastiska stigar. Andreas hade hittat en riktigt bra runda där man får lite av varje. Det finns grusvägar för lite enklare jogg och skogsstigar med mer utmanande natur. Alla verkade nöjda över årets lite nyare bansträckning vilket var glädjande. 


Både Umara och Activitus hade hjälpt till med sponsring till årets lopp. 
Stort tack för det! 


50 glada och förväntansfulla löpare hade visat intresse och hängde med på loppet. Alla kom tillbaka så helt kass kan ju inte banmarkeringen varit. 

Vi hade ju även valt att sköta registrering via Raceid i år. Det var lyckat. Även om det finns grejer som vi behöver kolla på även där. Men tidtagning och överblick som var mycket bra i alla fall. 


Nästan som ett riktigt lopp ju!



Tyvärr kunde inte förra årets båda vinnare, vare sig dam eller herr komma till start i år. Men hej vad det kutades i skogen! Kanske var banan lite för lätt? 


Fredrik tar med hela gänget till starten


Rackarns snabba och glada i första nedförslöpet



Ingen i det här gänget som höll igen



Många glada löpare



Långa steget i backarna



Bra med greppiga dojjor! 


30 av 34 herrar och 7 av 10 damer in under timmen och de övriga precis ovanför timstrecket. Jäkla snyggt kutat! Imponerande av alla då det inte var helt lättsprunget i skogen. 

En grej som är bra med vår tävling (och även andras såklart) är att man kan kuta för att tävla så ini H**, men man kan också utmana sig själv eller bara tycka om att jogga i skogen tillsammans. Alla välkomna och vi har kul ihop! 



Vilket gäng! 

1:a Adrian: 42.53 (snitt på 4:17 / km!)
2:a Simon: 43.34 
3:a Glenn: 45.07

De berättade i mål att de hade legat och dragit om vartannat i en härlig kamp. Roligt! Alla trötta och glada i mål


Starka tjejer!

1:a Frida: 48.57 (snitt på 4.54/km!)
2:a Tintin: 52.25
3:a Jessica 54.01

Priserna då, undrar ni säkert. Jojomen - klart det var fina priser!

Ettorna fick varsin fin pannlampa från Silva till mörkerjoggen, tvåorna fick varsin brödrost (!) och treorna en expanderbar hjulmutterskruvare. Bara bra grejer ju! 

Sedan hade Activitus även sponsrat med flera presentkort som lottades ut till övriga deltagare. Activitus kör ju tester där man kan se både hur status där och vad man kan behöva för att utvecklas. 

kolla in Activitus hemsida! 

Brödrost är ju ett litet löparjoggskämt där man "alltid" vinner en brödrost i de små loppen..


Göran (Prospect TFU) var jätteglad i mål


I alla fall så fick vi fin feedback från alla deltagare att de tyckte att det var en kul bana och snyggt ordnat vilket var kul såklart. 

Skum grej ändå, den där tomheten efter något man sett fram emot. Det kan ju vara ett lopp som man sett fram emot länge, tränat inför och så plötsligt är det över. Det är tydligen samma sak med att arrangera lopp. 

Vi är väldigt glada för att så många kom och planerar redan inför nästa års första advent. Datumet är ju redan klart så det är bara att boka in i era kalendrar!



Stort tack till er alla som var med och hjälpte till, sprang och gjorde dagen kul! 


//Marcus 












1 kommentar:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i ett förhållande med Anderson i flera år, gjorde han slut med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag gav löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformler som kunde hjälpa mig att besvärja honom men jag är typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget val än att prova det, jag mailade trollformlern, och han sa till mig att det inte var några problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han förtrollade och överraskande nog den andra dagen, klockan var runt 16.00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag blev så glad och gick till honom. Det var så vi började leva lyckliga tillsammans igen. Sedan dess har jag gett ett löfte om att alla jag känner som har problem med relationen, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla trollformaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
    1) Kärleksbesvärjelser
    2) lösning och bot mot all sjukdom
    3) Örtkur för alla sjukdomar/sjukdomar
    4) Äktenskapsbesvärjelser
    5) Graviditetsbesvärjelse
    6) Uppbrottstrollformler
    7) Dödsbesvärjelse
    8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
    9) vill tillfredsställa din älskare
    10) Lotteri
    Kontakta denna fantastiska man om du har några problem för en varaktig lösning
    genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera