tisdag 8 november 2022

Det där med simning

 Simning, det där som är så fantastiskt det sitter och fruktansvärt jobbigt när det är skevt och dant´. 

Vi är ett litet gäng som brukar köra två mornar i veckan. Simhallen har ju valt att endast ge tillgång till oss "vanliga" simmotionärer två tillfällen i veckan så dags. Resten är till simklubb. I grunden är det väl brist på antal simbanor, men det är lite surt. Har förståelse för att simklubbar behöver mer tid än motionärer. Får hoppas att simtiderna ökar i antal OM nya simhallen blir klar innan man har slutat simma. 




De gubbarna som jag kör med på morgonen är så förbaskat duktiga vilket tvingar mig att slita hund. Det är ju såklart bra för mig, men det är också ett arbetsamt pass. Sedan jag slutade som simtränare så tillbringas det inte lika mycket tid i simhallen vilket minskar antalet pass per vecka. Då kunde jag ligga + 10 000 m i veckan (vilket iofs är ett pass för simmare) som var rätt mycket för mig. Nu har det knappt blivit det i månaden vilket såklart ger en del effekter åt det sämre hållet när det kommer till teknik och uthållighet. 





Kontinuitet är viktigt. 

En sak som är lite strulig är att simhallen har schema över hur banorna är bokade. Men man vet aldrig om de stämmer. Ofta är det fullt och bokat trots att det står motion på schemat. Då är det ju lite bökigt att ordna ihop allt och ställa in sig på pass när det inte finns utrymme. 



Utomhus är läskigast men bäst


Aja.. får hoppas att det blir bättre med den nya simhallen och att min kontinuitet även den blir bättre. 


//Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar