lördag 17 oktober 2020

Mörtruset 14km 5/9

Dåligt med uppdateringar här men Marcus släpper ju aldrig pennan..

Jag fick i alla fall möjligheten att springa ett lokalt lopp i början av september, Mörtruset i Grebo. 

Man fick välja mellan 14 & 28 km, hade gärna sprungit den långa varianten men pga tid, logistik och jobb fick det bli 14km för mig.. Kom dit 15min innan start för att följa covid-restriktioner, körde en snabb uppvärmning och ställde mig på startlinjen bland de ca 40 medtävlande.

Försökte öppna lugnt för att känna av konkurrenterna,frågade lite blygt efter 500m om det inte var någon som ville springa fort, men alla bakom tittade ned på sina skor så jag drog.. såg ingen mer i racet utan fick springa resten av loppet själv.

En vacker bana som sprangs på asfalt ut mot Sturefors för att sedan vika av och springa på slingriga grusvägar mot Mormorsgruvan. Ut på asfalt igen tillbaks mot Grebo. Jag kunde hålla jämn fart med lagom belastning, snittade 4-tempo och gick in som vinnare med nytt banrekord på 54:39

Vinst liksom, hur ofta händer det.. överraskade visst funktionärerna i mål som satte kebabrullen i halsen och hejade in mig de sista metrarna..

 
Trevligt med lopp i alla fall // Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar