tisdag 18 juli 2017

Att träna på semestern

Många som jag pratar med som skall på semestern säger: "åh så skönt, nu ska jag bara vila och ta det lugnt". Jag tänker ofta: "Gött, utrymme för mer träning".

Jag säger inte att det ena är bättre än det andra, eller att det ena är mer osunt än det andra, bara att vi tänker olika. För mig är inte träning något jobbigt och som jag måste offra mig att göra. (viss, vissa pass och vissa väder är mer arbetsamma än andra såklart..) Men det är bara något man gör. Ni andra kanske har andra saker som ni "bara gör"..

Orienteringsrunda i byn innan frukost. Spännande sätt att uppleva nya marker. 


Jag har en vana eller ovana, beroende på hur man ser det att vakna tidigt. Behöver egentligen inte någon väckarklocka utan vaknar alltid före i alla fall. Året runt, oavsett om vi är på semesteresa eller hemmavid. Detta medför ju i praktiken en del egentid på morgonkvisten. Ombyggnationer av hus, vinkelslip och flytta bärande väggar är ju inte det bästa då. Men att bege sig ut i skogen till exempel är ju helt perfekt. Påverkar inte någon negativt och man är tillbaka innan de andra har vaknat.


Simning i havet utan rädsla. 

Hade möjligheten, eller tog möjligheten att både springa och simma varje dag som vi var ute och for. Vilken ynnest ändå. Inte jobbigt utan bara gött. Roligt!

På torken


Hur tänker ni med er träning på semestern? Ökar ni, minskar ni, går ni mer utomhus än på gym? Eller är det bara hängmattan eller rör ni på er något?

Har sprungit på värre ställen..



..och jodå, jag hinner löka lite emellanåt också.. ; )
Franks släkt som kuddar


Lite frukost tillsammans med en Ekorre som undrade vad det var frågan om..






Är det 14 grader i vattnet så slipper man kämpa om utrymmet..
 
 
//Marcus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar