lördag 17 december 2016

2016 - a resume:ish liknande sak...

Ja, 2016 går mot sitt slut och 2017 kan anas i horisonten. Tänkte försöka mig på att summera lite tillsammans med ett gäng bilder över vad året har erbjudit. Hoppas att det kan vara till glädje för någon i alla fall..


Året började med nutrition. Semmeldieten gjorde susen. Bra energi men lite svårhanterligt på långpassen och även vid simningen att ha med sig tyvärr..

Semla




Viktmässigt så har jag egentligen legat omkring 105-110 de senaste åren. Började januari på knappt 107. Vägde häromdagen 97. Första gången sedan högstadiet under tre-siffrigt. Lite lättare att springa men inte mycket skugga att tala om..för att inte tala om gymmet. Så ynkligt egentligen. Men antagligen fler fördelar än nackdelar.. (ignore löparföttera)

Fötter och vikt




Jag och Andreas körde en sväng på 15 km i mitten av januari. Tunga fötter för mig och en del vila då och då om jag inte missminner mig.. Men kul att umgås samtidigt som vi gymnastiserar. 
Jag till höger, lite längre och tyngre. Andreas till vänster.



Kaptens loggbok: 26 januari. Semla. Mycket god. 
Semla



Kaptens loggbok: 29 januari: hemmagjorda nutella / mandelmassa / kladdkake - grejer. Så sjuukt goda! 

hemmagjorda nutella / mandelmassa / kladdkake - grejer



Första simskolan för säsongen. Distanskursen innehåller väldigt mycket roliga grejer och en av höjdpunkterna träningsmässigt tycker jag. Jäkligt nöjd över att ha hittat simningen, men lite synd att jag hittade den så sent..men uppmanar alla att gå ner och testa på en crawlkurs. Det är värt det och sedan är det jäkligt coolt att simma crawl! 

 Jag och Göran


I och för sig så måste man kunna matematik av den högre skolan för att kunna utläsa en del program..men oftast så finns det någon med som kan översätta..




Junior hade gjort en läcker t-shirt tills dess att jag fyllde.. uttrycket Uberschwester är ju en gammal humoristisk och ironisk grej som fastnat och kommer nog hänga med ett tag till.. ; ) 
Uberschwester-tisha




Blev en hel del transportlöpning framföralt hem från jobbet. Då kommer bland annat den här miljön som plåster på såren. I skogen finns inga bekymmer liksom. Hela Tinnerö och delar av Vidingsjö är ju helt underbart att uppleva till fots. 

Vidingsjö




Älskar stiglöpning. Hit och dit, framåt och uppåt..lugnt och fint, snabbt och köttigt...har allt! 

Stig i Vidingsjöskogen





en fördel till med att springa hem från jobbet är att man kan passa på att njuta av det som bjuds..

Regnbåge på väg hem. Talande ibland. 





Fick ett påskägg fyllt med skor från Merrell. #testschwester testar ju allt som bekant. Fantastiskt bra skor för mina fötter och väldigt passande för stigarna. 

Merrell All Out Crush Light
www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/04/testschwester-testar-merrell-all-out.html





ICEMAN - swimrun i början på februari genomfördes. Sveriges första för året? 4 grader i vattnet, men helt ok på så korta simningar. Fantastiskt att "vara igång"...och välfyllt prisbord av Salming Running! Bara en sån sak! 

www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/03/antligen-sim-spring-hurra.html

 Någon var liite gladare än de andra att vara igång....


wwrrooommmmm





Första löploppet blev TOM - Trail och Mustasch som Bergslöparna ordnat i krokarna av Motala Fredrik och Andreas körde 28 km och jag och Malin körde 11 km. Väldigt fint lopp, skön stämning och bra atmosfär. Kommer gärna tillbaka hit och kör. Läs mer: www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/04/harliga-bilder-fran-bergsloparnas-race.html

och: 

www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/04/trail-och-mustasch.html


Nöjda och glada





Testkörning av Merrell-skorna..







Kan ju inte bara träna, måste ju umgås också. Invigde Toncasoffan tillsammans med 400 kg farbröder..

Toncasoffan testas rejält. På alla sätt. 





Ytterligare kylslaget swimrun 24 april. Stångån, som kanske rent överlevnadsmässigt inte är det göttigaste, men närheten är ju tämligen bra. Stryktåliga Midhammar, Övertränare Boqvist, Diesel Kristina och dampet (jag) körde lite skoj. 


WOOP WOOP





Salming körde en rejäl testsväng på lokal nivå, där man åkte ut till olika motionsspår så att man kunde testa skorna på plats och på riktigt. Bra initiativ, eftersom just terrängskor är lite svåra att få känslan för inne i butiken. Vi hjälpte till lite och stod och såg väna och snälla ut..

Färggrannt





Inför Borensberg swimrun testkörde vi lite i Roxen.. nysydd cepe vilket gjorde att jag bde blev snabbare och snyggare än gemene man


En snabb och snygg i alla fall..





Borensberg Swimrun, där Fredrik stack ifrån och inte väntade, så han får inte vara med på bild. Andreas och jag körde tillsammans med Jakob, Sturefors stolthet (även drivande i sturefors triathlon). Jäkligt trevligt lopp också. Bra stämning, enkelt och skönt. Sjöarna var hanterbara köldmässigt, men kanalen var rätt sval....

 Passade på att köra ett par hundra meter fjäril..


Så jävla glad. 
(Båda bilderna av Mia Thollander.)




#testschwester testar igen. Denna gången Salming Miles. Gjord för längre distanser och stryktålig som få. 

 Salming miles 2016





Nytt lopp: Kolmårdsrundan. en halvmara på stigar. Helt fantastiskt ju! sjukt jobbigt, men roligt roligt!! Träffade på Oskar från Salming och Super-mega duktiga Frida Södermark. Här hade vi till och med tält som vi slog upp. Själva loppet gick rätt bra för mig i alla fall..jag kom in först på långa banan.. 

Mer läsning: www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/05/kolmardstrailen-retrospectiv-view.html


Hela gänget


Jag och påläggskalven


Camp Fillinge Ultra


Allmänt vevande i 50 meters bassäng. Klassisk simarena i Linköping. Här har man bråkat om ett par år nu var och hur man ska bygga nästa simhall. Hoppas att det blir någon över huvud taget. Skulle behövas väldigt mycket fler banor. 


Tinnis


Nästa tuffa utmaning var att bege sig till Borås. Andreas och Fredrik skulle köra Triathlon där på lördagen och Malin tillsammans med sin bror korta swimrun-racet och jag och Fredrik den långa. Det mesta blev gjort i alla fall. 

Mer läs på: 
www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/06/boras-triathlon.html

www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/06/boras-helg-fran-malins-synvinkel.html

www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/06/to-dnf-is-to-die-little-bitter-boras.html

www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/06/boras-triathlon-om-medeldistans-backar.html

www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/06/boras-triathlon-om-medeldistans-backar_21.html


 Grabbarna kämpade på


 Lätt förvåning över att se mig och Fredrik stå omklädda..



Pre-race...kändes "skapligt"



Hem och slicka såren, återhämtning på Kreta med öppet vatten simning i kristallklart vatten. Underbart. 


Jag och junior kör synkroniserat sim



Sturefors Triathlon körde Malin, Andreas och Fredrik. Jag var paj i ryggen och kunde tyvärr inte köra. Men Vilda och jag hejade bäst i kommunen den dagen..

Mer läs: www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/07/sturefors-triathlon-for-att-du-kan.html


Glada med medalj


Sedan åkte frun och jag till Väderstad för att testa deras fik. #testschwester turnen fortsätter..

Mer om testet: www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/07/testschwester-testar-vaderstad.html



Bästa betyget!



Sedan drog jag och Andreas en sväng i Ärlången. Hittade ingen brugd..

Mer läs: www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/07/amusement-in-water-without-attendance.html


Lite blöta..





Sedan fick vi äntligen till en av årets höjdpunkter. En grej som jag kollat på rätt länge. Vi lyckades äntligen få till en följebåt tack vare Kristina. Vilket så här i efterhand var ett väldigt bra koncept.  Vi trodde att det var knappa 5 km men det visade sig vara drygt 7..

Mer läsning: www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/07/brugden-i-roxen.html

Jag, Göran, Kristina och Andreas efter simmet..





Sedan lite allmänt larv tills dess att jag och Fredrik fick möjligheten att simma nere vid deras stuga. Spegelblankt, sol och bara gött! helt fantastiskt! Fotocred: Johan Wirenmark

Mer läs: www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/07/lite-sim-o-spring-i-asunden.html







Gammalkil triathlon kördes igenom. Skönt att kunna förbättra sin tid. Bättre väder än förra året också..

Mer läs: www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/07/triathlon-i-gammalkil-allt-ar-relativt.html




well...kanske inte helt aerodynamisk..





Sedan kommer vi till Loftahammar Endurance race. Sånt sjukt roligt men ytterst krävande lopp. 

Har försökt att få ner alla känslor och upplevelser här: www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/08/the-longest-day-loftahammar-endurance.html

Fantastiskt på alla sätt







Ekängen triathlon kom sedan..dock med endast en deltagare: Andreas. Konstigt att tävla själv tyckte han och jag tyckte det var tråkigt att stå bredvid. Som vanligt när det kommer till Team Malakow så är det bra ordnat och jäkligt trevligt! 

Mer läs: www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/08/ekangens-triathlon-kravallvagor-motblas.html


Han försöker mest se trött ut..egentligen är han inte det.. ; ) 




Motala kanalsim blev min första "bara" simtävling. Åkte dit själv från gänget men träffade både Kristina och Coach Boqvist på plats. (båda slog mig på loppet) ..kul tävling och vackert omkring. 

läs mer: www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/08/motala-kanalsim.html



Post-race



Medalj och våffla...jag kommer nästa år också!





Ekängen swimrun körde sitt första år. Team Mallakow hade dukat upp ett rejält gottisbord så jag hade nog kommit dit bara för den skull..Varvbana som funkade skitbra.

Andreas Malakow kanske tog årets swimrunbild?

mer läs på: www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/08/ekangen-swimrun-2016-forsta.html


Fredrik vann långa sträckan




Tjurruset kördes såklart. terräng, gegga och allmänt samkväm, vem kan säga nej till det? 

Läs mer på: www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/10/tjurruset-2016.html


 Teamet


Geggamojjakramar




Sedan fick jag en inbjudan till Dark Trail Runners första km! Kunde inte tacka nej utan begav mig ner till småländska skogarna. 

Läs mer på: www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/10/dark-trail-runners-horns-cup-2016.html



Årets snyggaste pris alla kategorier!! 





Sedan kom det ett lokalt lopp i hemmaskogen. XC-racet. En mil på kända stigar. Perfekt tänkte jag. Men ack vad jag bedrog mig... Kristina var här och tävlade med den äran också. 

läs på: www.teamfillingeultra.blogspot.se/2016/10/xc-racet.html


Nästan det enda leendet under hela loppet






Sedan har i alla fall jag haft ett par sådana här tillfällen i skogen. 


lugnt, tyst och fridfullt. I skogen finns inga bekymmer.. ; ) 


Det här var bara ett litet utdrag från vad vi har gjort under året. Det har såklart varit en hel del till. Tack för alla glada tillrop, alla fina sponsorgrejer, alla kämpaanda som ven ni andra bidrar med, alla grejer som #testschwester får möjlighet att testa! 



Hoppas att 2017 blir ett bra år för alla! 


//Marcus  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar