onsdag 2 november 2016

Wizardschwester

Ena dagen sprallväder och själabubblande ..till nästkommande dag med Mordor-väder: nubb, motvind och pann-nedbrytande-mörker..

Sprang hemvägen och in via Linköpings svar på Fangorn. Det mörknade på ganska hastigt, knak och spektakel omkring. Tog fram mitt mäktiga trollstavs-substitut: microdiodlampan, och hötte lite varstans, sprätte fräsande förbannelser omkring mig.

Det var nog många knytt, otyg och troll som höll sig undan på ren överlevnadskänsla när jag kom ångande..eftersom jag inte såg till några.

Inte helt utan att man kan dra ett par paralleller med Gandalf och Balrogen på bron i khazad dum. Bara att Gandalf losade ju hejdlöst. Jag vann. Alltså..ni kan kalla mig Wizardschwester från och med nu..

Wizardschwester



//Marcus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar