måndag 25 januari 2016

Ovanans smärta

Har alldeles för länge skjutit på löpningen. Jag har helt enkelt prioriterat bort den lite nu och mest haft fokus riktat mot simningen och försäsongsstyrkan. Vilket i och för sig har gått bra, men man kan sakna att inte upplevelselöpa. Jag behöver springa mycket för att det ska bli bra. Även när handbollen var som mest intensiv så behövde jag springa mycket för att det skulle bli kul senare på matcherna.Likadant är det ju med ex löptävlingar, om man inte gjort grundjobbet så blir det ju inte kul på loppen senare heller. 


Andreas och Jag


I alla fall så bestämde Andreas och jag oss för att springa lite på söndagen. Lite längre (för mig) än vad jag är vad vid i nuläget. Vi körde Fillinge runt på grusvägar med packad snö, offroad med snöpuls och asfalterad isgata. Ljumskarna dog efter ett tag men tempot var ganska lågt så konditionsmässigt så hängde jag med och vi kunde prata och diskutera existentiella dilemman som sig bör på långpass. Vi träffade på en bonde i en traktor, några jägare, en katt och en korp. 



Prat-tempo

Några tankar som jag tar med mig är att tunga knäböj och marklyft gör inte underverk med löpningen initialt, men förhoppningsvis längre fram. 106 kg är utmanande att bära på när det kommer till distanspassen. Mål (liksom förra året) är att dra mig ner till 99..



Fillinge från ovan


'

//Marcus 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar