fredag 3 juli 2015

Vissa pass är skönare för själen än andra

Igår så var det en sådan där fantastisk dag som Sverige kan bjuda på vid enstaka tillfällen. Vindstilla, sol, blå himmel och + 20 grader..den där dagen man riktigt längtar efter de övriga 364..

Efter att ha firat att minstingen blev tonåring och han även prioriterat kompisar istället för familj som är brukligt för tonåringar så kröp det fram en känsla om att jag behövde hoppa i vatten. Hade inte haft möjlighet till att åka och bada på grund av en massa orsaker, men behövde. Knäckte ide´n om att springa till Sturefors vilket är 6,5 km ca enkel resa. Lyckades även att locka med mig fru och äldre barnet på cykel. Skönt med sällskap.

Löpningen dit gick bra och rätt friska ben..riktigt varmt i luften och solen värmde fortfarande. Lätt löpning med lite småprat emellanåt. Trevligt pass där man inte känner att man tränar utan att man transporterar sig. Trots detta nöjd med tid efter längre tids mental återhållsamhet inför löpningen.











Väl framme vid Stureforsbadet så hade klockan hunnit bli ca 21.30. Sparsamt med folk vilket alltid är skönt. Av med skor och strumpor - fläk i vätskan. Såå skönt! så där avsvalkande och göttigt bara. Precis lagom.

Drog ett par armtag och tänkte först om jag skulle försöka dra en repa, men sparade på krafterna istället.












Snabbtork och på med skorna igen. Dottern tyckte allt att jag var bitvis fruktansvärt pinsam. Hade för tighta byxor till exempel. Sprang i mina sim-"jammers"..och de är ju som löpartights. Hon bröt samman och cyklade i förväg när jag började stretcha på stranden..
 MUAHAHAHA Pappa - dotter 1-0

Lite tyngre ben på hemvägen men sällskap gjorde det lätt i sinnet i alla fall.




Fantastiskt skönt avslut på dagen. 


/Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar