söndag 19 juli 2015

Lite blandade tankar inför veckan och lite bilder från veckan som var

* En av årets höjdpunkter kommer till helgen, Amfibiemannen. I år med ny partner och mer erfarenhet så är hoppet att kunna dels pressa tid men även kräma ur kroppen rejält till #glowmilerface som målgång. Amfibiemannen är ju ett ganska snabbt lopp om man är rask i ben och armar. Terrängen är snäll och det är ju egentligen bara en simning som kan bli bökig ( eller två om man räknar med hemsimmet också..). Tyvärr så är ju inte jag den snabbaste löparen som sett solens ljus och har sålunda ej på pallen att göra, men att pressa sig och viljan kämpa har jag. Det är kanske den som fått mig dit jag är..I alla fall så är målet kan ösa på varje sträcka, loppet igenom..vi får se hur långt det håller..Om vi träffas där så hojta gärna till, är kass på hur folk ser ut och koppla ihop det..


Genomgång 2014


Jag och Johann 2014



* Har kanske löst det med en båt som kan åka med oss när vi simmar över roxen och tillbaka. Har haft det som en liten längtan sedan förra året men det blev inte av. 5 km enkel resa..borde funka..men med en liten extra säkring med båt som kan vara med om det händer något, hålla koll på andra båtar etc..eller kan ha med lite energi.. 




* Kanske får ihop en till minitriathlon trots att det sket sig med Karlstads alla lopp som var i veckan. Måste planera bättre..Denna gång är det Gammalkils triathlon som är på lördagen efter Amfibiemannen..men det borde ju inte vara några problem om jag fyller på ordentligt. 400 sim, 1,8 cykel och 5 km löp...jäkla roligt för att man orkar ju pressa alla distanserna eftersom de är väldigt korta. Fördelarna är ju att det inte kostar skjortan, tar inte hela dagen och är trivselfaktor involverat. Har lite småtankar om att öka distanserna, men då krävs det ju en "riktig" cykel..sånt kan man ju klara sig undan på de här mini-varianterna. En kompis som inte brukar tävla eller springa, cykla eller imma ska var amed och köra. Han simmade med våtdräkt ca 100 meter i Roxen ikväll och var helt slut..ska bli kul...men det är det som är kul. Man kan vara med och uppleva tävlingar också. 


* Lite bilder från veckan där Junior 13 år testade på att simma i öppet vatten med min våtdräkt. Han har testat ett par gånger att crawla och gjort som jag sagt till honom och fått ihop det riktigt bra faktiskt. Han lånade en av mina våtdräkter, ett par glajjer och pullbouy. Ner i vattnet i Västervik med 16 grader och mycket sjögräs. Började veva och andades riktigt snyggt mestadels. Väldigt imponerad av hans vilja och att han vågade. 

 Junior och senior


Trots lånad våtdräkt gick det riktigt bra. 






 Junior med orange hatt , senior graciöst nedkliv i vatten



 Lite vevande 


 Sprang lite. 


Grillade lite

 Pekade lite










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar