lördag 6 september 2014

Härliga höst

Solen skiner, näst intill vindstilla och termometern visar 22 grader. Man kan tro det är högsommar men kalendern visar 5 september, underbart..

Studiedag på förskolan så frugan och jag får turas om att träna i dag. Lisa är först ut i sitt runstreak och har nog sprungit ca 30 dagar i sträck nu, riktigt imponerande.

Eftersom vi siktar på att cykla Vätternrundan nästa år tänkte jag bränna av ett par mil på racern. Cykling är en märklig sport, en helt fantastisk njutning när solen ligger på, då det är vindstilla och den släta asfalten förbrukas km efter km. Lika hemsk kan den vara när motvinden tjuter i öronen, regnet piskar i ansiktet, man tar i men kommer ingen vart och det dåliga väglaget gör resan till en bergodalbana. Men nu var det ju fint väder, så cykling fick det bli..

Har en liten trevlig runda på 30km som går från Ekängen över Tegneby, mot östra harg och Tallbodaför att sedan vända hemåt igen. Bra tryck i benen och underbara förutsättningar gjorde snittet 30,13 km/h möjligt.

Har även funderat en hel del på att någon gång genomföra en ironman, kommer förmodligen aldrig träna så mycket cykel som jag kommer att göra nästa år så man kanske borde slå två flugor i en smäll! Det som skrämmer mest är inte 3,8km öppet vatten simning, 18 mils cykling eller att avsluta med ett Marathon, det är prislappen, 4700kr ska de ha för bedriften också, näst intill hutlöst!!!

Någon som vill sponsra en medioker 30+ ??

Under de sista kilometrarna på cykeln bestämde jag mig för att även springa en sväng, lite duathlon! Ett snabbt ombyte i garaget och ut igen, lite ovana stapplande steg i början men shit vilken fart man får när man byter gren och vilken lyx att vara uppvärmd (det är jag alldeles för sällan). Efter den något knackiga inledande första kilometern 4:31 kunde jag succesivt öka till 4:12, 4:00, 3:56, 3:56 och nytt klockat pb på 20:37 på 5 kilometer.

Borde väl egentligen simmat också men man kan inte få allt // Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar