måndag 13 januari 2014

Vilka dubbskor använder ni? Topp-tre-lista innan helgen!

Idag kunde jag rodda om i schemat och plötsligt blev jag ledig. Det låter bättre än det är, för jobbdagen kommer åter senare och troligen med ränta. Det plötsliga tomrummet i den allt som oftast fyllda kalendern synkade idag lyckligtvis med strålande sol. Lugnt distanspass? Absolut! Lycka!

Ute väntade hårt packad snö, grusväg och troligen förädiskt isigt här och var. Dessvärre lider jag en obehagligt svidande brist på dubbade skor bland det 10-tal par jag använder med varierande intensitet. Jag grävde fram gamla Spirit, en vän från mitt första Tjurruset för kanske sex år sedan. Varje sko försågs med 6 st BestGrip-dubbar. Skorna är noggrannt använda och gummimönstret i form av ett traktordäck är nedslitet till hälften. Under löppasset kunde därför ståldubbarna skönjas om jag riktigt skärpte känseln i fotsulorna. Helt ok.

Bra bett i backen!

Det blev en rätt ok runda runt Svinstadsjön i behaglig 5:00-fart. Stundtals kuperat och ben som bara ville öka öka öka, gjorde att tempot blev ryckigt och pulsen högre då och då. Annars höll jag hårt i tyglarna.

En fråga till Er läsare (några har vi ju lyckats fånga):

Vilka dubbskor använder ni själva? Kan vi få in tillräckligt med underlag för en topp-tre-lista? Har ni längre erfarenhet av dubbade skor kan ni väl rangordna tre favoriter. Har ni goda erfarenheter av endast något eller några par, ange favoriten. Vi sammanställer i slutet av veckan.

//Andreas

2 kommentarer:

  1. Springer för tillfället i Icebug spirit 2 oxl, en förträfflig sko med 14 fasta dubb som biter fantastiskt bra på både is, asfalt och sten. Väldigt nöjd även om de ännu är ganska nya.

    SvaraRadera
  2. Jaha, eftersom vi troligen har drabbats av ett tekniskt fel av den sort att alla kommentarer försvunnit (tror att vi hade > 25 ett tag) så återstår inget än att placera Spirit 2 i ensamt majestät i toppen. Bra gjort!

    SvaraRadera