torsdag 16 januari 2014

Bra dag!

I dag var jag ledig, iaf ifrån arbete. Dagen fick istället handla om träning, och vilken dag det blev. Inledde dagen med simning (då marcus ständigt tjatar om att jag måste börja simträna inför Borås swimrun) siktade på 1000m i bassängen och 1000m blev det, men oj så jobbigt. Då mina tidigare erfarenheter av simning snarast består utav strandhäng och en och annan 200m livräddning så var det fantastiskt jobbigt att crawla. Helt slut i axlarna och lungorna fyllda med vatten insåg jag att det kommer behövas många timmar i denna bassäng innan tävlingsdagen.

Nöjd och belåten hastade jag vidare mot nästa träning, 1 timmes squash med grannen Anders! Trevligt spel och som tur är så är jag lite bättre än Anders i squash så det blev en ganska behaglig genomkörare som avslutades med lunch på stan.

Inför kvällens löpning han jag vila lite och hänga med ungarna. Hade sedan lurat med mig Marcus, som behöver springa lite mer inför Borås swimrun. Vi träffades hos honom och makade iväg i lungt tempo, vi sprang på lite nya ställen runt Ullstämma och Hjulsbro vilket var mycket trevligt. 9 km blev det totalt och både Marcus och jag var väldigt nöjda.


Hur såg din träningsdag ut?   Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar