måndag 6 januari 2014

Runstreak

Tänkte presentera mig som föreningens "micro ultra", då vi redan har en riktig ultralöpare i föreningen. Mitt mål med träningen är framförallt att må bra, ja ni vet en sund kropp och allt sådant, sen vill jag givetvis utvecklas och bli en bättre löpare, orka längre och spränga nya, för mig, gränser. I ett led till detta tänkte jag prova träningsformen runstrek, där man springer varje dag. Ja ni läste rätt, man springer VARJE dag, oavsett trötthet, väder eller vad man nu annars kan skylla på som motionslöpare. Jag började 1 december 2013 och tänkte mig genomföra mitt runstreak december ut, vilket jag också gjorde, varierande längder på löppassen, men minst 5 km och varje dag i 31 dagar, blev till sist 237,6 km på 19,33 timmar. Det har inte alltid varit lätt att få till men det har gått, flera ut av mina vänner har fått vara med som draghjälp vid några tillfällen.
Löptur i Åtvidaberg med Andreas
Första vinterlöpningen
En härlig morgon i skogen
Tillsammans med frun Lisa i Ekängen

När väl nyårsafton kom och jag genomförde min sista löptur i mitt runstrek och för år 2013 var jag så nöjd, jag hade ju klarat det. Kroppen var inte det minsta trött, snarare starkare, så varför sluta där, kom i skrivande stund nyss in efter ett nytt pass och som ni förstår så slutade inte mitt runstreak 31/12 utan jag genomförde precis runstreak day 37.
På återseende// Fredrik "wirus" microultra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar