söndag 31 mars 2019

Slutet av mars och väntan på någe gött

Tja, så här när våren försöker skaka av sig det sista av vinterns frostiga grepp, när gruset sopas från våra gator och stigarna lockar med gegga och sörja så är det dags att börja lyfta blickarna mot säsongens utmaningar.

Kreativa utsmyckningar på gamla skytteområdet på Tinnerö


Första loppet som kommer är nästkommande helg där Trail och Mustasch skall stå för mjölksyrafesten. Malin och Andreas var redan anmälda till 30 km loppet så jag råkade anmäla mig dit också. Fredrik och Lisa är indisponibla pga lökma. Lite osäker på om det är rätt att tjoffsa på så långt men får väl göra som vanligt och sänka tempot och njuta av skog och mark.


Endless opportunities


Planer att sticka till Kolmårdens skogar finns också. De har ju en halvmara på stigar vilket är toppen, men sjukt jobbig skog! Helt fantastisk och supertuff.

Sedan ser det ut som att vi kommer få till ett väldigt spännande samarbete med andra sportisar vilket jag får berätta mer om vid tillfälle. Allt är inte riktigt klart än men ser väldigt roligt ut.

Sedan braskar det på och dagarna räknas ner till både Vansbrosimningen 10 k och Loftahammar Endurance Day. Löparprogrammet som jag kör efter Nilsssons Löpnings upplägg verkar funka bra. Skönt att ha ett program att hålla i handen ibland så det inte bara blir lökigt och trevligt. Dock så är det ju fantastiskt jobbigt bitvis. Men det verkar ge resultat. Sedan start har jag sänkt min marschfart med nästan en minut per km. Rätt bra för en Tellitubbi.

Såja.. nu blir det second breakfast och laddning inför löp och simskola.


hejdå

//Marcus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar