tisdag 20 november 2018

Naprapat-dags

Generellt sett så utnyttjar jag paramedicinska åtgärder alldeles för sällan. Kanske därför som kroppen påpekar det mindre försynt ibland. Muskelknutor som gör det utmanande att sporta omkring och leka i skog och träsk. Fördömt.

Nu har jag i alla fall varit hos en naprapat två gånger med mina vader. De är ju lite...annorlunda. Men passar mig ganska bra. Det blev stick och TENS så pass så att jag både hade träningsvärk och ännu mer ont efter besöket. Galet. Men det var tydligen inte så svårt att hitta knutorna..och det fanns ett gäng att välja på. En del prehab-övningar och en del strech-övningar att göra innan nästa besök fick jag i alla fall. Så hoppet lever.

Målet för nästa år är ju ändå Loftahammar Endurance day som huvudfokus..och sedan Vansbro 10 km..UNDER 3 timmar. Hade ju 3:00:58 typ i år. Sedan tillkommer det säkerligen lite annat smått..men det får vi ta längs vägen.





Över och ut

//Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar