lördag 17 mars 2018

Mål, visioner och oinsikt

Förhoppningsvis så stundar snart en vår. Snön och kylan var ett trevligt inslag en kort stund, men avsaknaden av stigar, gegga och trädkramning gör sig alltjämt påmint. Som sig bör och kanske även diagnostiskt så börjar sportisarna kolla kalendern efter nya lopp och upplevelser. Så även jag.

Först ut blir i alla fall Trail och Mustasch i Motala där det blir lite gosig terränglöpning på 30 km. Inte bara långt utan terrängen är stundtals riktigt jobbig.

Horns Cup kommer upp på schemat i samband med Metallsvenskan. Ser fram emot att träffa alla hårdrockisspringisar som kommer springa med jeansvästar med tygmärken, nitar och svärd.

Jag har sedan en tid tillbaka varit anmäld till Vansbro 10 km som även i år skall köras med Kristina. Vi körde ju förra årets testlopp. I år får vi även med Göran från simgruppen + 247 personer till.. fulltecknat lopp. Skall bli kul att se hur de tänker att man skall ta sig ifrån den starten då det är makalöst smalt. Hoppas på mer energi under banan så jag kan slakta förra årets tid på 3:18 med endast 14 russin som energikälla. I år har jag som mål att dramma till med en tid omkring 2:45:ish. Borde funka med mer energi och fler vev i armarna.




Är även anmäld till Loftahammar Endurance Day som jag körde för något år sedan med Fredrik. I år är Fredrik utbytt till.. Fredrik. En annan Fredrik alltså. Han har kört tidigare så han kan banan. De 37 km löpning och 9 km simning kommer bli utmanande men ser fram emot det. Hoppas på bra väder och inte för mycket kyla..

Sedan finns det även ett längt efter Ultravasan. Den "riktiga".... jag sprang (eller tog mig igenom) 45 km för något år sedan. men det finns ett litet gnag över att det bara var den lilla sprinten... vi får se hur det blir..


Bara snön försvinner så blir det nog ordning på torpet..

//Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar