lördag 25 mars 2017

#Testschwester testar - Skeviks gård

Fick möjlighet till utveckling. Jag gillar utveckling så jag tog den an med fullt blås. Själva utvecklingen får utvärderas på annat forum. Men lokalen jag och de andra befann oss på var Skeviks gård, strax utanför Gustavsberg.


 Entrén till huvudbyggnaden



Byggnader på gården

Själva gården är tämligen stor, med flertalet hus på området. Vackert beläget längst in i en vik. Varmt välkomnande från all personal så jag kände mig ..tja...välkommen. Boendet ligger lite vid sidan och är nyare tillbyggt än huvudbyggnaden. Fyra flyglar som ser liknande ut med en övervåning och en undervåning. Rummet var helt ok då jag var ensam och inte behövde så mycket yta. Det fanns vad jag behövde. En sak som imponerade var att alla flyglar hade en mindre uppsättning gymartiklar innanför farstun. Pilatesboll, yogamattor och lite hantlar. Smidigt, framförallt för rehab och liknande. 


 El rummo




 Boendeflyglarna




 Restaurangen där de alltid hade satt igång en brasa innan frukost och kvällsmaten. Mycket trevligt!  


Skeviks gård använder väldigt mycket självhushåll. Grisar, lamm och andra djur som går på gården ingår i kretsloppet. Inte bara köttet tas tillvara utan även det finns även tofflor, filtar och mössor. Andra produkter som gården själv gör är sylt, sallad etc. Bra tänk tycker jag. Uppskattade det genuina. 

Maten är viktig för en upplevelse. Jag tyckte att det var väldigt bra mat hela veckan. Har inget negativt att säga om det. Bra mix, med all mat från gården. Fräscht och gott. 



Vyn ut mot viken från huvudbyggnaden



Det som var lite kul att det också att fanns mycket att göra. Nu hann jag inte testa allt, men jag hann springa lite i skogen i alla fall. Men det finns kanoter, utegym och innegym, motionsspår, vedeldad tunna, bastu, stövlar att låna för att kunna gå omkring bland djuren, boule..tja.. det finns grejer att göra. 


Hittade lite stigar av en slump..roligt!


Skevik har ett litet spår på plats..jag sprang lite fel men det gjorde ju inget..


najs

Kan verkligen rekommendera Skeviks gård. Ta en weekend och ha det gött vet ja! 


#testschwester

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar