fredag 10 april 2015

Första träffen inför Vätternrundan

Så var det äntligen dags.. eller jag vet inte, inte jätte kul det där med att cykla men hur eller hur så är vi några stycken som har anmält oss till Vätternrundan den 12:e juni. 300 kilometer på en cykel, det är fan långt det.
Jag själv Fredrik, Andreas, Henrik och min lillebror Johan är det som ska cykla. Jag och brorsan för första gången, Henke och Andreas är rutinerade rävar och cyklar för tredje.
Jag har cyklat några mil på racern i år, lillebror likaså, Henke har tränat inomhus i vinter och för Andreas blev detta årspremiär. Henke kunde dock inte närvara på grund av jobb..

Jag och lillebror hade planerat att cykla till Åtvidaberg på påskafton för att fira påsk hos mor och far. Dottern samt packning transporterades ner på fredagen så nu var det bara vi kvar. Andreas behövde motivation och draghjälp så han mötte upp i Vorsbergsrondellen, cyklade med till Björsäter för att sedan snedda över Värna och hem igen, en premiärrunda på ca 4 mil. Brorsan och jag fick dryga 6.

Alla väderstationer varnade för regn eller snö men vädret visade sin makt och även om det var lite småkyligt så sken solen och det gör de flesta utomhusaktiviteter både lättare och roligare.

 
Här är ett litet fotobevis från Björsäter.
 
Lagom möra i baken nådde vi äntligen Åtvidaberg och påskmaten. Tanken var att lillebror och jag även skulle cykla hem på söndagen men Johan kände sig krasslig så jag fick cykla hem själv. Samma väg men med en helt annan lutning och betydligt mer blåst, inte kul.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar