lördag 30 april 2016

Snart dags för Borensberg swimrun

Nästa helg är det dags för Borensberg swimrun ( www.borensbergswimrun.se ) ..vi körde förra året som var premiär för det loppet.



100 spänn, enkelt och mysigt. Det finns även i år två olika längder. En lång på ca 16 km löp och ca 3 km sim och en kort ( ca 1 mil löp och 1 km sim om jag inte missminner mig.



I år är kanske inte distansen det som är utmanande utan mer kylan i vattnet. Förra året så blev den långa simningen på ca 800 m rätt kylslagen. Det som var värst var nog fingrarna, varför jag i år har köpt neoprenvantar. Hoppas att slippa spontan tappa naglar efter på det sättet. Man ser så fånig ut utan naglar på fingrarna har jag märkt.







Ännyhow -- kolla in på sidan och häng med! man kan köra singel-race eller som kanske som vi som räknar med att köra tre parts race. Ultragrabbarna får dra mig på löpet och nu när dom är två så kanske dom orkar och samtidigt så drar jag dom på simmet..


//Marcus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar