måndag 16 juni 2014

Toppar och dalar

Vissa dagar är man lite lättare på foten och vissa dagar behöver lite mer bålstabilitet för att överleva. Även så med idrotten. Dessa dagar med att springa omkring med en äldre modell av dykarsko är...låt oss säga utmanande..




I alla fall så begav jag mig ut i spår och mark för att få lite spring i benen. I efterhand godkänd tid för mig, även om det för stunden kändes mer som att benen vägde ett par ton. På det ljusa så ramlade jag inte i alla fall.. väl framme vid Vidingsjös motionscentrum så har de ett numera fallfärdigt utegym. Den enda grejen som fortfarande står upp någorlunda är chinsräcket. 

Här passade jag på att köra ett gäng chins. 100 stycken i olika former. Smalt, brett, handflator mot, ifrån...tja det flesta olika greppen som finns. Tungt och jobbigt efter ett tag, menb visade på pannben och genomförde det. 

Sedan löpning hemåt igen..kanske något lättare, eller om det var att jag var tvungen att lyfta upp händerna och armarna för att de inte skulle släpa i backen medan jag sprang och således fokuserade på annat. 







Väl hemma så fick det bli sving, clean and jerk med kettelbells. Även gummibanden kom väl till pass och fick nötas lite. 

..så på det stora rätt bra pass ändå...med tanke på nattjobb som sliter rent fysiskt. 


Nu är planen att köra olika former av intervaller för att försöka slå igång benen för att vilja springa lite lättare. 


/Marcus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar