tisdag 4 februari 2020

Skador och sjukdomar

Jovisst är det en knapphändig start på året. Blandat den med både sjukdomar och skador tyvärr. ooptimalt och tråkigt såklart. Det finns dom som har det så sjukt mycket värre så det är ju egentligen löjligt att gnälla om sånt här.

Efter en höst utan egentliga skavanker, eller om jag redan har glömt bort dom så kom det lite stökigt nu till vårkanten. I alla fall så har alla tre hemmavid legat varsin vecka i sjukma. Efter det så kom en vad och började strula. Jag vet ju varför så det känns lugnt faktiskt.


Bäst i motljus



Efter en kortare sökning så verkar det inte vara så ovanligt trots allt. I min iver att inte bli skadad och således köra på så att jag blir stark så har det i sin tur lett till att jag även blivit lite stelare.

Häpnadsväckande!

Således så har min stelhet i rygg/säte givit rörelseomfånget en reaktion vilket gjort att mina vader har åkt på däng. Superdumt men förhållandevis logiskt. Så nu är det annan aktivitet med rörelse och mjukma som gäller. Jag föreslog vin som mjukmedel men det var tydligen "tramsigt och löjeväckande".


Lite rehabilitering är på sin plats



Misströstar inte då jag kan roa mig med mina endorfiner genom annat och ser det inte som livets undergång, men det svåra blir väl som vanligt att hålla i med mjuka rörelser och streching. Som vanligt.

Undrar varför jag prioriterar bort sånt? Det är ju rätt gött att sitta och mjuka och dra lite i kroppen. Superdumt att inte göra ju.

Håller ju faktiskt på att testa nytt gym nu också. Efter alldeles för många år på ett supertråkigt gym som ligger i en källare, men inte så där coolt som man skulle vilja ha det som ex "Tempel Gym" eller "Metroflex gym" utan bara sunk. Ingen utsikt och plastiga grejer som inte har förnyats eller rengjorts på evigheter. Riktigt dåligt alltså. Så nu, lite nytändning och massa nya leksaker att roa sig med.




//Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar