onsdag 5 februari 2020

2020 ska jag springa mest

Om man år 2019 har sprungit 3742km (ja nytt mängdrekord för mig), varit i stort sett skadefri och frisk så vill man ju i år springa ännu mer.. Logiskt? Vet faktiskt inte men jag mår så pass bra av volym och mängd så jag försöker nog.

De stora målen 2020 är ju Göteborgsvarvet sub 85min, Stockholm Marathon sub 3h, Jönköping Ironman 70,3 sub 5h, Loftahammar Endurance Day ska man ju bara överleva och att man lyckas släpa Andreas runt Lidingö under 2:15 så att han kan få sin silvermedalj.

Detta är rätt tufft uppsatta mål men fullt görbara om volym och kvalité harmonerar med en frisk och skadefri kropp. Därför har jag inlett 2020 med 10-milsveckor och i januari samlade jag ihop 437km, en bra start helt enkelt. Nu gäller det bara att hålla motivationen uppe och kämpa även de dagar det känns lite tuffare..




Fortsätt kuta..
Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar