tisdag 25 februari 2020

Självdiagnostisering

Jomenvisst, idag fick jag lite mer input om varför mina graciösa och smäckra vader försöker att förhindra mina skogserövringar till fots. Var hos en naprapat som heter Johan som jag har gått hos under flera år. Utomordentligt hårdhänt och pricksäker.

Det blev en liten genomgång, lite beskrivning av symtom och övrig anamnes. Sedan knåd, knäck, stöt och rekommendationer. Gick därifrån som en höftopererad senior med två tunga kassar med muffins.

Min tanke om att höfterna är problemet som stökar till det verkar stämma med två kunniga konsulter i alla fall. En fruktansvärt massa belastade och arga triggerpunkter som tydligen inte var alls svåra att hitta verkar ligga bakom det hela.

Så fortsatt mjukning, stretch och yoga för att stegvis öka upp löpningen del för del är väl planen nu.

Vi får väl, som man brukar säga: hålla tummarna







Testakutade lite i går i alla fall. 2,5 km till yoga och samma hemåt. Underbart skönt att känna lungorna jobba. Löpningen är fantastiskt och fruktansvärt på samma gång.

Synd att det använd så ofta som bestraffning istället för belöning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar