onsdag 6 december 2023

Team Fillinge Ultras Terränglopp 2023

 Jomenvisst! 

För tredje året i rad lyckades vi ordna vårt lilla terränglopp ute i skogen utanför Fillinge. Det har blivit en fin tradition. 

Fina förberedelser med medaljtillverkning av egen skog



Förvånande nog så var brännjärnet även varmt mot ultrahud



Förutsättningarna var så bra som de bara kunde - ett par minus, vindstilla, rejält snötäcke och sol! 



Flaggan och marschaller välkomnade de tävlande och stod vid 35:an för att visa in alla löparjoggers



Svalt men varmt i hjärtat




Glada hoppfulla förväntningar


Efter att ha ordnat loppet så fanns viss vana för att ordna till förutsättningarna för alla löpare. Rätt mängd inköpta grejer till bespisning, prisbord, vimplar att markera osv. Det flöt på med lätthet för hela organisationen även om själva nummerlappsutdelningen blir lite fix och trix omkring. 


Glöggen sjöd hejdundrande



Fantastiska förutsättningar



Drömmigt



Förlopps-hänget


Banmarkeringarna gjordes av Fredrik och Andreas någon dag innan, men kontroll på matchdagen av Andreas och Malin. Finfina spår i terrängen där dock jägarna hade lagt ut lite slaktrens som gav en fin inramning på ett par ställe. Det är ju så vi vill ha det - naturligt, enkelt och lite trevligt



Värmande på flera sätt



Malin hade koll på glöggen


Alla som kom hade en fin dag såg det ut som. Många goa rödgade äppelkinder efter loppet där sportisglädjen syntes lång väg. Fint!


Starten gick vid 11 och alla förväntansfulla snöpulsade iväg



Det härliga eftersnacket efter loppet



"- Man ska alltid ta foton när alla inte riktigt är beredda, då blir det som bäst"

Gammalt Översköterskeordspråk



Fin tradition att köra det på första advent med lite julmusik, glögg och pepparkakor som inramning. I år hade vi även, tack vare vår sponsor - Activitus, en elegant målportal! Bara en sån sak. Utveckling ftw!


Nu siktar vi på sommarens begivelse- Blöta Björnens Swimrun! Håll utkik - det kommer bli toppen det med! 


Så här såg det ut i år: http://teamfillingeultra.blogspot.com/2023/05/blota-bjornen-swimrun-2023.html





Pallen!

1:orna i mitten, tvåorna till höger (med obligatorisk brödrostpris), treorna till vänster i bild




Hemvävt och lokalt på alla sätt och vis




Seniorsektionen i Team Fillinge Ultra



Fredrik samlade in alla vimplar och pilar och lekte samtidigt skolpolis som han inte fick göra när det begav sig i skolan



Det fina efterhänget

Tack alla deltagare för att ni kom och gjorde dagen och tävlingen till den härliga tillställning som det blev! 

/TFU


1 kommentar:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i ett förhållande med Anderson i flera år gjorde han slut med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha tillbaka honom så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag gav löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformler som kunde hjälpa mig att besvärja honom men jag är typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget val än att prova det, jag mailade trollformlern, och han sa till mig att det inte var några problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han förtrollade och överraskande nog den andra dagen, klockan var runt 16.00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag blev så glad och gick till honom. Det var så vi började leva lyckliga tillsammans igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har problem med relationen, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla trollformaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
    1) Kärleksbesvärjelser
    2) lösning och bot mot all sjukdom
    3) Örtkur för alla sjukdomar/sjukdomar
    4) Äktenskapsbesvärjelser
    5) Graviditetsbesvärjelse
    6) Uppbrottstrollformler
    7) Dödsbesvärjelse
    8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
    9) vill tillfredsställa din älskare
    10) Lotteri
    Kontakta denna fantastiska man om du har några problem för en varaktig lösning
    genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera