söndag 28 maj 2023

Blöta Björnen swimrun 2023

 ojoj, vilken dag vi har haft. Anspänningen innan lopp är nog minst lika stor när man arrangerar som när man själv ska köra. Man vill ju så mycket.. att det ska bli en bra upplevelse för alla, att alla ska tycka det är ett roligt lopp, att ingen ska skada sig osv...


Tvärskogsudde

Andreas drar det sista precis innan start


Vi var ju lite nervösa innan loppet då det kanske var lite för få anmälda, men så här i efterhand var det helt perfekt antal som kom och framförallt helt rätt personer som kom! Vilken kul tillställning vi tillsammans gjorde till! 


Snitslarna syntes bra på alla löp och simsträckor


I alla fall började Andreas, Fredrik och jag att banmarkera vid 08, gick hela varvet för att se till att markeringarna skulle vara gediget tydliga. Finns få saker som är så irriterande som banmarkering som man behver leta efter. Det tog väl ca timmen. När vi kom tillbaka till Tvärskogsudde så märkte vi att det tillkommit ganska många bilar. Det var på grund av vinden. Alltså de hade inte blåst dit, utan det var olika former av surfare som samlats. 


Vi hade lite diskussion med dom  där de förklarade att de tydligen arrenderar hela tvärskogsudde. Det kanske vi skulle haft lite koll på förstås.. men vi förflyttade oss och höll oss lite på sidan. Det var ju ingen fara för att vi skulle krocka med vårat lopp eller så, men för att visa hänsyn. 


Bra mix på miljön på loppet


Alla anmälda dök upp och även nytillkommen sportis som anmälde sig på plats. Kul! 

Alla 16 drog i väg kl 11, med Fredrik på cykel för att visa rätt (även om vi hade markerat duktigt) första varvet. Han fick trampa på ordentligt för de snabbfotade drog iväg som bara den!


Starten

Jag drog iväg bakvägen för att vinka in dom efter första simmet så att de kunde hitta rätt där. Alla hittade rätt och alla kom upp! Puh! 

Härligt!




ca 18 grader i vattnet vilket är helt perfekt


Vindarna var som sagt fantastiska vilket gjorde simmet till en härlig upplevelse med tanke på alla glada miner! 


Några passade på att köra med lina emellan sig för att träna inför större arrangemang


Jakten pågår..



Simon slet galant


upp upp och iväg på stigarna

Kul att sporta tillsammans!


Några hade kört swimrun förut och för andra var det första gången, några tävlade och några upplevde. Det är precis den mixen vi vill ha! Alla ska kunna köra sitt lopp, men tillsammans. Alla ska känna sig välkomna!


Perfekt bild som beskriver känslorna: "tjaa, nää, jag tror det räcker nu", och "Köör bara ett varv till".  


Nu ska vi smälta det här lite, kanske utvärdera och skruva på något för att (om möjligt) köra nästa år igen.. vi får se

Prispallarna: (priserna körde i år trädgårdstema, där ettorna fick torkvinda, tvåorna vattenslangspistol och treorna 25 kg grillkol. Alla tillräckligt oväntade för att framkalla glädje och stolthet som synes


Herrpallen:
1: Oskar Davidsson
2. Ali Haziri
3. Erik Ernerudh




Dampallen:
1: Ilona Schouten och Linnea Neckman
2: Kjerstin Schouten
3: Moa Guldstrand och Klara Lundqvist



Stort tack till er alla som kom och körde vårat första swimrun idag! 


/Team Fillinge Ultra








1 kommentar:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i ett förhållande med Anderson i flera år gjorde han slut med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha tillbaka honom så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag gav löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformler som kunde hjälpa mig att besvärja honom men jag är typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget val än att prova det, jag mailade trollformlern, och han sa till mig att det inte var några problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han förtrollade och överraskande nog den andra dagen, klockan var runt 16.00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag blev så glad och gick till honom. Det var så vi började leva lyckliga tillsammans igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har problem med relationen, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla trollformaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
    1) Kärleksbesvärjelser
    2) lösning och bot mot all sjukdom
    3) Örtkur för alla sjukdomar/sjukdomar
    4) Äktenskapsbesvärjelser
    5) Graviditetsbesvärjelse
    6) Uppbrottstrollformler
    7) Dödsbesvärjelse
    8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
    9) vill tillfredsställa din älskare
    10) Lotteri
    Kontakta denna fantastiska man om du har några problem för en varaktig lösning
    genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera