måndag 15 juni 2020

Swimrun och styrelsemöte

I helgen lyckades vi med att få till lite sportunderhållning samt efterföljande umgänge.

Alla styrelsemöten är toppen faktiskt. Planer smids, hån och spe utdelas, samt ömma kärleksförklaringar.

En ynnest att ha såna vänner.

Swimrun är ju egentligen ganska enkelt. Oavsett vad man dyker på så är det bara att köra vidare. Möjligheten att se nya miljöer är ju fantastisk

Eftersom Loftahammar Endurance day verkar bli av så kör vi som om det således ska köras. Jag körde med mina Salming T6, medan Fredrik körde med OT comp och Andreas med Elements. Eftersom jag innehåller mer kött så behöver jag tydligen även mer kött på skorna. Funkade riktigt bra i alla fall.

Körde med mina Phleps spadar och Ark-pullbouy. Sailfish light. SPadarna funkade ypperligt och pullbouyen också. Skulle gärna testa Olanders swimrunfenor men de är tyvärr inte tillåtna på LED. Skulle nog behöva en ny våtdräkt också.. men många saker kostar ju en rejäl slant.

Alla lopp har ju sina utmaningar. I Loftahammar så är det ju ganska utspritt mellan smörgåsborden vilket att man behöver ha ett visst mått av självhushåll med sig om man är i behov av det.. liksom mig då.. Förra året tog jag slut precis pga energibrist. I år har de lagt till lite sträckor vilket gör att vi kommer vara ute en timme till i rörelse. Utmanande.




 Lugnt vissa partier, men väldigt tjompigt där vinden kom åt. Härligt!




 Förevisning av snabb igång. Alla imponerade av farten på 100 kilo rätt ner i spat



 Andreas och Fredrik tänkte ta kanoten för att försöka hinna ikapp. Lyckades ej



 Klart badbart än så länge. En sjö plågad av övergödning tyvärr




 Fredrik behövde vila lite emellanåt. 




 Strandhäng, eld, kanske lite mat och kanske en liten öl. Väldigt behagligt




 Småljuger lite. Som man gör



 Jag kallar den "influencer i motljus"









///Marcus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar